Municipiul Cluj-Napoca, ar putea fi primul din țară unde nu va mai fi nevoie de ștampile și nici măcar de hârtii în relațiile primăriei cu cetățenii. Primarul Emil Boc a susținut, la finalul acestei săptămâni, că se lucrează la un proiect extrem de ambițios pentru implementarea semnăturii electronice și digitalizarea administrației.
“Lucrăm la un proiect mai mare de debirocratizare, să ajungem să avem o Primărie fără ştampile şi, într-un interval mai lung, fără hârtii. Totul prin semnătură electronică, totul prin format digital. Fără hârtii şi fără ştampile, acesta este obiectul nostru”, a declarat Emil Boc.
Boc susține că, până la finalul unii iulie, va fi posibil ca niciun document pe care îl are Primăria să nu-i mai fie cerut cetăţeanului atunci când depune o documentaţie sau cerere la Primărie. Primarul a dat exemplul unei cereri pentru autorizaţie de construcţie, caz în care cetățeanul nu mai merge să obţii avizul de la Spaţii Verzi sau Salubritate sau Circulaţie, pentru că e un aviz pe care Primăria trebuie să-l emită. Primăria trimite avizul direct la Serviciul Urbanism, iar cetățeranul primeştie documentul final fără ca el să mai fie nevoit să meargă să obţii diverse acte.
”Departamentele noastre colaborează între ele astfel încât cetăţeanul să nu mai facă această deplasare şi acest efort, le fac funcţionarii Primăriei”, a spus primarul Emil Boc.
Boc își dorește să extindă comunicarea cu cetăţeanul, astfel încât să nu mai primească retururi scrise care durează săptămâni întregi pentru situații mărunte, cum ar fi că mai trebuie să completeze documentaţia cu un timbru fiscal. Cetățenii vor primi prin e-mail informaţia că lipsește ceva de la un dosar depus.
Ai boservat instant că lipseşte un timbru, nu dai retur să piardă iar 10 zile cu ridicarea şi redepunerea documentelor. L-ai informat prin e-mail, şi-a completat dosarul în ora următoare şi merge mai departe. Trebuie să ne corelăm şi cu celelalte instituţii ale statului. Acesta e viitorul”, a mai spus primarul Clujului.