Procentul elevilor care nu au reușit să ia media 5 la Evaluarea Națională sau au absentat a fost de 31,08%, potrivit calculelor Edupedu.ro pe baza rezultatelor oficiale de la Evaluare. Concret, din cei 155.020 de elevi înscriși la Evaluarea Națională, 48.182 nu au luat media 5 sau au lipsit de la examene. Aproape unul din trei elevi.

Cele mai mari probleme sunt în județul Giurgiu, unde după afișarearezultatelor la Evaluarea Națională aproape 1 din 2 elevi a luat dub media 5 sau a fost absent. Județul Teleorman are o rată a absenților și a celor care au luat sub 5 de peste 45%. Următoarele în topul problemelor sunt județele Teleorman, Mehedinți și Dâmbovița.

Cei mai puțini elevi absenți sau care nu au luat media 5 la examen sunt în București, Cluj, Prahova, Brăila și Iași.

Citește continuarea aici

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania

2 COMENTARII

  1. Eu am spus de mai multe ori ca e nevoie de profesori itineranti .Si zic asta, fiindca sunt copii care efectiv nu fac fata .Adica inteleg mai greu , nu pot tine ritmul cu ceilalti .Imaginati/va o clasa cu 28 de copii amestecati, adica unii inteligenti, altii mai lenti in gandire sau chiar cu o gandire deficitara . Ce face profesorul — Este nevoit sa predea la nivelul cel mai înalt , fiindcă nu-i poate sacrifica pe cei buni.Cei mai slabi nu inteleg nimic sau aproape nimic . Bun sa zicem ca profesorul vrea sa-i ajute si pe cei slabi.Asa ca da munca independenta celor buni si ii ajuta pe cei slabi .Bun dar dupa 5 minute cei buni au terminat testul.Ce faci ? Trebuie sa te ocupi si de ei.Nu -i poti sacrifica! Astfel constati ca ti -e imposibil sa te mai ocupi de cei slabi. Asta e realitatea.Dar daca in fiecare scoală ar exista un itinerant la materiile de examen măcar, care sa lucreze cu grupe mici ,pe nivele de clasa si care sa se poată ocupa efectiv de acesti copii, situatia ar fi alta.Cu siguranta s-ar diminua si abandonul scolar , daca acesti copii ar capătă un pic de încredere in fortele proprii!

  2. Si inca o problema , adesea profesorii de romana obtin posturi titularizabile FARA EXAMEN EFECTIV DE TITULARIZARE .Face si el dupa 40 o facultate la distanta , o termina cu 6 si, daca a fost titularizat ca invatator din ceva literatura si un pic de psihopedagogie, gata devine profesor de romana ,adesea incompetent , care face confuzii grave de specialitate .Nu mai vorbesc de faptul ca stiind ca are postul pe vecie nu se mai implica .Da exact, face ce trebuie si cum trebuie doar daca elevul vine la meditatii si da banul !Asta e realitatea ! La fel e cu pensionabilii .Pai dupa 60 nu poti fi ca la 20 .Metode moderne ioc , implicare nu prea , poate ca esti deja plictisit si satul de copii, dar vii pt bani !Da, exact, fix pentru bani si pentru meditatii care inseamna tot bani !Restul nu te intereseaya , ca oricum esti pe ultima suta de metri !Politica deficitara favorizanta incompetentilor, spagarilor, smecherilor pcristilor ramasi inca in functii din veacul vecilor ! Ori a noilor obedienti care obtin posturi prin grija partidului , nu pe baza de competente profesionale ! Si la PISA Romania e pe penultimul loc din cele 64 de tari testate !Da ,iata rezultatul politicilor de spagari din inspectoarate scoli si ministere !

Comments are closed.