Consiliul Concurenţei din Ungaria (GVH) a aprobat fuziunea Dante International Kft., firma care deţine magazinul online Emag.hu, cu Extreme Digital Zrt., firma proprietară a site-ului Edigital.hu, precum şi a 16 magazine fizice din această țară, a transmis instituţia, joi, agenţiei ungare de presă MTI.

Instituţia şi-a motivat decizia precizând că pasul nu reduce, în mod semnificativ, concurenţa pe piaţa produselor tehnice, unde firmele implicate au, în segmentul de vânzări online şi tradiţional, o cotă de piaţă ce nu atinge 20 de procente, astfel că nu trebuie contat pe efecte negative, precum majorări de preţuri.

În analiza sa, GVH a stabilit că, din perspectiva articolelor tehnice, segmentele comerciale online şi tradiţional constituie o piaţă unitară. Concluzia este susţinută de faptul că jucătorii comerciali care activează şi în online şi în offline oferă, în mod specific, preţuri, condiţii unitare la nivel naţional, respectiv că, consumatorii maghiari acordă o semnificaţie aparte prezenţelor fizice ale magazinelor online.

Totodată, raportul arată că fuziunea nu ar avea efecte negative predictibile nici dacă analiza s-ar fi restrâns doar la comerţul online cu amănuntul, cu articole tehnice, astfel că poate fi spus că există probabilitatea ca preţurile să nu crească, aspect susţinut şi de transparenţa preţurilor de pe piaţă, sensibilitatea la preţ a celor care cumpără în mediul online, presiunea concurenţială a firmelor rămase în sector şi vulnerabilitatea pieţei.

GVH a respins drept nerealiste, semnalările venite de la ceilalţi jucători de pe piaţă, care reclamau că, având volumul mai mare de produse achiziţionate, firma nou creată ar putea elimina concurenţa prin practicarea de preţuri mai mici. GVH a considerat că fuziunea nu o poziţionează pe compania nou creată preferenţial faţă de furnizori.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania