fbpx
15.7 C
Cluj-Napoca
AcasăEDUCAȚIEMinistrul Educației: de cele mai multe ori, manualele sunt construite de profesori...

Ministrul Educației: de cele mai multe ori, manualele sunt construite de profesori pentru profesori

Publicat în

spot_img
spot_img

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat joi că, de cele mai multe ori, manualele sunt ”construite de profesori pentru profesori” şi a spus că de fiecare dată când se realizează un manual ar trebui să se ia în calcul ”aplicabilitatea acestuia”.

„De cele mai multe ori, manualele şcolare sunt construite de profesori pentru profesori. Sunt voci în sistemul de educaţie care spun că aceste manuale nu se adresează elevului. Sunt foarte stufoase, vor să demonstreze autorii că în felul acesta sunt foarte buni, dar trebuie să ne gândim de fiecare dată când construim un manual la aplicabilitatea acestuia”, a susţinut ministrul, la Digi 24.

Anisie a afirmat că materia este „multă şi stufoasă”, iar în acest an „structura anului şcolar este dificil de realizat în corelaţie cu evaluarea”.

„Este foarte adevărat că în acest moment materia este multă, stufoasă, iar anul acesta mai mult decât oricând se poate spune că structura anului şcolar este dificil de realizat în corelaţie cu evaluarea, examinarea şi predarea-învăţarea. (…) Atunci când se iau decizii trebuie să avem în vedere ce anume este bun, ce aducem nou în sistem ca să fie o îmbunătăţire a calităţii în educaţie. Eu îmi doresc să dezvoltăm premisele pentru a implementa Programul România Educată deoarece în acest program au fost implicaţi în consultare publică mulţi actori educaţionali care au venit cu propuneri de îmbunătăţire a sistemului de educaţie”, a mai spus ministrul.

Întrebată dacă susţine reducerea numărului de ore pentru elevi, ministrul a răspuns: „În mod categoric, da”.

Monica Anisie a afirmat că o soluţie care ar putea să ducă la eliminarea meditaţiilor ar fi dezvoltarea Programului „Şcoala după şcoală”.

„Asta este ce îmi doresc eu foarte mult – dezvoltarea Programului „Şcoală după şcoală” ar conduce la eliminarea acestor meditaţii. De cele mai multe ori părinţii iau decizia de a trimite copilul la meditaţii şi pentru a le ocupa timpul liber pe care aceştia îl au după ce îşi termină cursurile. Este adevărat că meditaţiile sunt realizate şi în sprijinul elevului pentru că la şcoală de cele mai multe ori nu înţeleg lecţia elevii. Prin urmare, mi-aş dori şi putem să spunem că vom realiza proiecte şi programe, în sensul în care meditaţiile să fie eliminate din sistem. O soluţie ar fi chiar Programul şcoală după Şcoală”, a arătat ministrul Educaţiei. 

Redactia

Articole recente

CLICK PE VIAȚĂ | Tânăra artistă Luana Toader, despre planurile de viitor și parcursul profesional

Invitata podcastului de astăzi are un cumul de îndeletniciri, în curând va fi absolventa...

”Marșul pentru viață” – un eveniment ce vine în sprijinul femeilor însărcinate

Tema ediției din acest an este ”construim împreună pentru viață” și a fost inspirată de situația care a dus la moartea Alexandrei Ivanov, o mamă în vârstă de 25 de ani căreia nu i s-au acordat îngrijirile medicale necesare în urma unui avort spontan.

Dominic Fritz: Am semnat parteneriatul cu IFC, divizia de dezvoltare a Băncii Mondiale pentru un nou spital municipal la Timișoara

Dominic Fritz face primul pas pentru construirea unui spital nou în Timişoara

ADR Centru a lansat proiectul pentru finanțarea infrastructurii și serviciilor educaționale din învățământul primar și secundar obligatoriu

Peste 16 milioane euro sunt alocați pentru finanțarea infrastructurii și serviciilor educaționale

Mai multe articole de același fel

Korodi Attila: Miercurea Ciuc devine un centru regional puternic al formării duale

Primarul municipiului Miercurea Ciuc, Korodi Attila, a semnat astăzi, la București, contractul de finanțare în valoare de 121,67 milioane de lei pentru consolidarea învățământului dual și renovarea campusului școlar din Toplița-Ciuc. Valoarea sprijinului extern obținut prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) se apropie de 100 de milioane de lei.

UTCN a inaugurat o nouă clădire în cadrul Extensiei Universitare Alba Iulia

Noua clădire, reprezentând o investiție de aproape 12 milioane de lei, finanțată prin Programul Operațional Regional (POR - Centru), are o suprafață desfășurată de 1,805 mp, și cuprinde 2 amfiteatre, cu o capacitate totală de peste 240 de locuri, o bibliotecă, o sală de lectură, săli de seminar precum și laboratoare de informatică și ingineria fabricației.