Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat vineri, la Ungheni, în cadrul unei întâlniri cu constructorii loturilor de pe Autostrada Transilvania, că se ia în calcul modificarea legislaţiei actuale în privinţa plăţii subcontractorilor, faţă de care antreprenorii înregistrează restanţe foarte mari deşi banii le-au fost viraţi de către CNAIR.

El a menţionat că un model în acest sens ar putea fi cel din Polonia şi Ungaria, unde dacă un subcontractor nu îşi primeşte banii, se poate duce cu factura la beneficiarul contractului, care îi va face direct lui plata.

“Apropo de subcontractori, luăm în calcul inclusiv o intervenţie legislativă dacă vom constata că una dintre cele mai mari probleme pentru care nu înaintăm cu aceste contracte este aceasta a plăţii subcontractorilor. (…) Ne uităm şi noi către Polonia, către Ungaria şi vedem care sunt clauzele şi relaţiile dintre beneficiar şi subcontractor, nu antreprenorul general. Acolo dacă un subcontractor nu îşi primeşte banii, se duce cu factura la beneficiar şi îi plăteşte lui în X zile. Luăm în calcul inclusiv această abordare în condiţiile în care constatăm că avem o mare problemă în ce priveşte relaţia subcontractor – antreprenor general. Nu vorbesc de cauze, sunt multiple, dar avem toată deschiderea să ne uităm şi către legislaţie, chiar dacă Guvernul Ludovic Orban a spus de la început că va încerca să legifereze cât mai puţin prin ordonanţe de urgenţă, trebuie să lăsam Parlamentul să legifereze, dar sunt situaţii în care se impune acest lucru”, a afirmat Bode.

Ministrul a mai arătat că nu poate să nu observe că un motiv pentru care România nu înaintează la capitolul infrastructură este relaţia proastă între antreprenor şi subcontractor.

Bode a subliniat că perioada “vom face” a trecut şi că trebuie să se treacă la fapte.

“Românii nu mai au răbdare să li se spună că ‘vom face’, românii aşteaptă de la noi să le spunem ‘am făcut'”, a mai afirmat Lucian Bode.

Sursa: Agerpres

Publicaţia Știrile Transilvaniei se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului. Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.