SEO local se refera la optimizarea site-ului și a conținutului dvs. pentru a obține rezultate mai bune pe motorul de căutare în interogările de căutare locale (cuvinte cheie locale).

Majoritatea canalelor de marketing digital oferă posibilitatea de a viza publicul național sau chiar dinaut întreaga lume. Cu toate acestea, unele companii vor avea mai multe beneficii daca se concentreaza pe publicul local. De exemplu, un restaurant, un atelier de reparații auto sau o afacere online care ofera servicii pe o anumită zonă locală.

Motoarele de căutare și, în special, Google, sunt acum principalele moduri în care învățăm despre noi afaceri și în special despre întreprinderile locale, SEO local ar trebui să fie un element foarte important în orice strategie de marketing locală.

Deci, cât de exact pot lucra cu serviciile SEO locale pentru ca afacerea dvs. sa obtina beneficii? Mai jos, vom afla câteva dintre beneficiile cheie. Inainte de a începe, să aflăm despre ce este de fapt SEO local.

SEO local, încă de când Google SERP obișnuia să fie simplu, înseamnă pur și simplu SEO care vizează cuvinte cheie locale. „Cuvânt cheie local” de atunci este, de asemenea, mai simplu decât ceea ce este astăzi, care implică în principal formula „tip de afaceri + denumire locație”: restaurante (tip de afaceri) din New York (numele locației) și altele similare.

În zilele noastre, însă, există două schimbări majore în modul în care funcționează Google care au modificat esența SEO local în ansamblu. Acestea sunt:

Căutarea „aproape de locatia mea curenta” activata de Google Maps; Google poate acum să cunoască locația căutătorului și astfel, atunci când căutătorul este situat în New York (pentru a utiliza același exemplu ca mai sus), interogarea „restaurante lângă mine” va produce aceleași rezultate ca „restaurante din New York”.

Pentru cuvintele cheie locale și cuvintele cheie „lângă mine”, Google va afișa rezultatele Google Maps (mai exact, primele 3 rezultate din Google Maps) deasupra rezultatelor organice, așa cum este ilustrat cu imaginea de mai jos.

Ca urmare a acestor schimbări, SEO local astăzi poate avea două aspecte:

  • Clasament pe rezultatele Google Maps. Pentru a fi mai specific, clasarea pe primele 3 locuri, numită adesea pachetul Google Maps 3 sau doar „pachet local 3”.
  • Formula tradițională de SEO organic în Toronto: optimizarea site-ului și a conținutului dvs. pentru a se clasifica printre cuvintele cheie locale din punctele organice Google SERP.

Ambele necesită abordări foarte diferite unele de altele. SEO local tradițional, este în cele mai multe cazuri, foarte asemănător cu SEO tradițional global, doar că diferenta o fac cuvintele cheie țintă. Cu toate acestea, scopul de a se clasifica in clasamentul Google Maps necesită o abordare foarte diferită, întrucât se bazează pe listarea Google My Business.

7 motive pentru care afacerea dvs. are nevoie de SEO local

1. SEO local este rentabil și poate fi gratuit 100%

Dacă aveti o afacere care vizează în principal clienții locali, SEO local și în special Google Maps sunt doua dintre cele mai accesibile canale de marketing digital pe care trebuie să vă concentrați. De fapt, dacă sunteți dispus să faceți totul singur, acesta poate fi gratuit 100%.

Optimizarea clasificării Google Maps va presupune, în esență, doar patru etape principale:

  • Adăugați sau revendicați înregistrarea dvs. Google My Business și asigurați-vă că înregistrarea dvs. este verificată.
  • Optimizarea listării dvs. Google My Business. Obiectivul principal este de a furniza informații exacte și actualizate care să fie atractive și valoroase pentru publicul țintă.
  • Creați mai multe citate locale. O mențiune locală este orice mențiune online a NAP-ului mărcii dvs. (nume, adresă, număr de telefon). Putem realiza acest lucru prin listarea activității noastre în diverse directoare online, în funcție de nișa și locația dvs.
  • Obțineți recenzii pozitive, în principal pe lista dvs. Google Maps / Google My Business, dar și pe alte site-uri importante care sunt relevante pentru nișa dvs. (de exemplu, dacă sunteți un restaurant, obținerea de recenzii pe TripAdvisor și Yelp vă va ajuta performanța Google Maps).
  • După cum puteți vedea, activitățile cheie necesare pentru clasarea pe Google Maps nu sunt atât de dificile din punct de vedere tehnic, dar necesită consecvență și multa muncă, în principal în obținerea unor recenzii pozitive.

Pentru o optimizare SEO local va recomandam sa apelati la un expert SEO ce ofera servicii SEO local.

2. Google Maps este principalul mod în care oamenii găsesc afaceri locale

Întrebați-vă cum găsim adesea afaceri locale în zilele noastre? Cu excepția cazului în care trăiești sub o stâncă sau nu ești total în afara grilei, probabil există două răspunsuri principale: recomandări ale prietenilor / membrilor familiei / influencerilor de pe social media sau le cauți pe Google.

Un studiu a sugerat că 46% din totalul căutărilor Google vizează găsirea de informații locale, în același timp, 97% dintre utilizatori au căutat online pentru a găsi afaceri locale. De asemenea, tot mai multe persoane caută afaceri locale direct în aplicația Google Maps.

Așadar, dacă nu vă faceți disponibili pe Google Maps și nu vă optimizați prezența, veți pierde o mulțime de potențiali clienți.

3. Creșterea navigării mobile și căutarea vocală

Nu este un secret faptul că în ultimii ani tot mai mulți oameni își folosesc dispozitivele mobile pentru a naviga și a căuta pe internet. Împreună cu popularitatea în creștere a căutării vocale, căutările „near me” sau „close by” au crescut cu 900% în 2018 și 2019.

După cum am stabilit mai sus, aceste întrebări „close by” și „near me” vor prezenta rezultatele Google Maps în SERP.

Căutarea mobilă va continua să fie viitorul pe internet, așa că, din nou, nu doriți să pierdeți această oportunitate deoarece căutarea locală a dispozitivelor mobile ar trebui să fie principala modalitate de a asigura vizibilitatea mărcii dvs. locale. Până în 2021, potrivit Forrester, dispozitivele mobile vor reprezenta peste 1,4 trilioane de dolari în vânzările locale din SUA.

Acest lucru va însemna, de asemenea, că trebuie să aveți un site care să fie optimizat pentru mobil pentru a captura acești vizitatori. Potrivit HubSpot, mai mult de 80% dintre clienti se așteaptă ca întreprinderile locale să aibă site-uri mobile.

4. Interactivitatea rezultatelor Google Maps

Conform declarației Google, misiunea sa este de a oferi publicului cele mai fiabile și relevante rezultate. Astfel, an de an, Google îmbunătățește continuu aspecte legate de experiența utilizatorului SERP.

Una dintre îmbunătățirile cheie pe care le-au adus în ultimii ani este modul în care au făcut ca unele dintre fragmentele prezentate sa poata fi accesate și să furnizeze informații mai relevante pentru utilizatori.

Aceasta include rezultatele Google Maps prezentate ca fragmente bogate, unde puteți solicita direcția de conducere / mers, puteti verifica meniuri și rezervări(pentru restaurante) sau sa vizitați site-ul web cu un singur click, direct de la SERP.

Ca urmare a acestei interactivități, putem obține mai multe accesari din aceste rezultate Google Maps, după cum vom discuta despre acesta la punctul următor.

5. Rata mare de accesare a căutării locale

Am discutat mai sus despre modul în care din interactivitatea Google Maps rezultă că fragmentele bogate pot îmbunătăți semnificativ rata de accesare de la vizitele din magazin si apelurile telefonice până la veniturile din vânzări.

Potrivit WordStream, 72% dintre potențialii clienti care au efectuat o căutare locală vor face o vizită la un magazin situat la o distanță de 5 mile. Și 88% dintre clienții care au făcut o căutare de afaceri locale vor vizita sau vor apela la magazin în termen de 24 de ore.

Așadar, nu numai că SEO local este foarte important în îmbunătățirea prezenței afacerii dvs., dar poate ajuta în mod semnificativ la cresterea veniturilor dvs.

6. Mai multe referințe locale = mai mult trafic

Un aspect esențial al creșterii clasamentului Google Maps și, de asemenea, a clasificării organice SERP pentru cuvintele cheie locale este să obțineți mai multe citări locale (precum și backlinks de pe site-uri autorizate locale).

Pe lângă avantajul creșterii clasamentului Google Maps, aceste referințe și backlinks sunt, de asemenea, surse valoroase de trafic către site-ul dvs., precum și către magazinul dvs. offline.

O citare locală corespunzătoare trebuie să menționeze informații exacte despre numele mărcii, numărul de telefon, adresa completă (NAP) și, în prezent, adresa URL a site-ului dvs. Deci, cei care au văzut aceste informatii pot fi conștienți de existența afacerii dvs. și pot lua hotararile potrivite.

7. Recenzii mai bune = Mai multe conversii

Similar celor de mai sus, un alt factor cheie în îmbunătățirea clasamentului Google Maps este obținerea unor recenzii pozitive din partea clienților existenți.

În acest mediu digital, o recenzie pozitivă este mult mai valoroasă decât să fie pur și simplu un comentariu pe Google Maps. 73% dintre clienti au recunoscut că au încredere în afaceri doar după ce au verificat că au recenzii bune. Un alt studiu a menționat că 97% dintre clienți spun că recenziile influențează decizia de cumpărare.

Întrucât un aspect cheie al SEO local este obtinerea cat mai multor recenzii(pozitive) de la mai mulți clienți; această practică poate afecta indirect reputația noastră globală, care, la rândul său, va afecta rata accesarilor.

Concluzie

Dacă aveti o afacere care vizează comunitatea dvs. locală ca principală perspectivă, investiția în SEO local este o necesitate.

SEO local este o strategie de marketing digital foarte accesibila, care este, de asemenea, foarte eficienta datorită unui motiv foarte important: rezultatele Google Maps este acum unul dintre principalele moduri în care oamenii afla despre afacerile locale, cu un CTR și o rată de accesari ridicate.

Mai sus, am discutat despre 7 beneficii cheie ale implementării SEO local, iar dacă aveti o afacere locală, aceste motive ar trebui să fie suficiente pentru a vă convinge că SEO local este într-adevăr o investiție de marketing digital valoroasă în 2020.

Daca v-ati hotarat sa imbuntatiti conversiile site-ului dvs prin cautari locare pe Google, Alin Manea ofera servicii SEO local si servicii de link building care va poate urca site-ul in top pe Google.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania