Prim-ministrul Boris Johnson a anunțat astăzi că Marea Britanie va interzice vânzarea de noi automobile echipate cu motoare pe benzină şi motorină, precum şi a automobilelor hibride, începând din anul 2035, cu cinci ani mai devreme decât se preconiza anterior, în încercarea de a reduce nivelul de poluare a aerului, informează Reuters.

Decizia este o victorie pentru automobilele electrice iar dacă va fi copiată la nivel mondial ar putea afecta avuţia statelor producătoare de petrol şi va transforma industria auto precum şi un simbol al capitalismului din secolul XX: automobilul.

“Trebuie să rezolvăm problema emisiilor noastre de CO2. Ca ţară şi ca societate, ca planetă şi ca specie, trebuie să acţionăm acum”, a spus Boris Johnson la un eveniment organizat la Muzeul de Ştiinţă din Londra.

Mai multe ţări şi oraşe din întreaga lume au anunţat planuri care vizează limitarea vânzărilor de autovehicule diesel după ce în 2015 grupul german Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante iar Uniunea Europeană a introdus norme mai stricte privind emisiile de CO2.

Primarii din Paris, Madrid, Mexico City şi Atena au anunţat că intenţionează să interzică accesul vehiculelor diesel în centrul oraşelor lor începând din 2025. De asemenea, Franţa se pregăteşte să interzică vânzarea autoturismelor echipate cu motoare care funcţionează pe bază de combustibili fosili începând din 2040.

Deşi cererea pentru vehiculele electrice a crescut în Marea Britanie, autovehiculele echipate cu motoare pe benzină şi motorină sunt în continuare responsabile pentru aproximativ 90% din vânzări. Potenţialii cumpărători de vehicule electrice sunt îngrijoraţi de numărul redus al staţiilor de încărcare, autonomia anumitor modele precum şi preţul de cost.

Anul trecut, Guvernul de la Londra a anunţat că va investi o sumă suplimentară de 2,5 milioane lire sterline (3,25 milioane dolari) pentru a finanţa instalarea a peste 1.000 de noi puncte de încărcare pentru automobilele electrice în zonele rezidenţiale. 

Publicaţia Știrile Transilvaniei se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului. Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.