Primarul Braşovului, George Scripcaru, şi directorul general ADR Centru, Simion Creţu, au semnat astăzi contractul de finanţare pentru achiziţia de către municipalitate a 25 de troleibuze şi a 10 autobuze hibrid, în cadrul unui proiect cu fonduri europene, cu o valoare totală de 16 milioane de euro.

Acestea vor completa flota de mijloace de transport ecologice, care se află în diferite faze de livrare sau achiziţie, astfel că, în Braşov vor circula 51 de troleibuze, 72 de autobuze electrice şi 10 hibride.

“Cu toţii ne dorim un oraş cu un aer curat, dar pentru asta trebuie să facem acele alegeri, inclusiv personale, care să ne asigure acest oraş. Eu cred că transportul în comun este cea mai bună soluţie de mobilitate în Braşov şi în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluţiile pentru creşterea calităţii aerului în oraşul nostru. Aceste troleibuze reprezintă doar o etapă în ceea ce înseamnă obiectivul nostru pe următorii 3 ani, de a avea un sistem de transport eficient, ecologic, dedicat călătorilor”, a declarat George Scripcaru.

Conform directorului general al ADR Centru, Simion Creţu, municipiul Braşov şi zona sa metropolitană reprezintă “cea mai importantă zonă urbană din Regiunea Centru, iar achiziţionarea acestor mijloace de transport moderne va contribui în mod decisiv la creşterea calităţii transportului public şi a calităţii aerului”.

Reprezentanţii municipalităţii au anunţat, tot vineri, că autobuze ale societăţii de transport în comun RAT Braşov vor efectua, de săptămâna viitoare, cinci curse zilnice în localitatea Vama Buzăului, aflată la o distanţă de peste 40 de kilometri, deoarece locuitorii de aici nu mai aveau nici posibilitatea deplasării cu trenul spre municipiul reşedinţă şi nici măcar a unei curse operate de un transportator privat.

George Scripcaru a explicat că a solicitat RAT Braşov să găsească o soluţie, având “în vedere că, în acest moment, nu există transport public spre Vama Buzăului, trenul nu mai are cum să ajungă şi nu mai există niciun transportator care să opereze această rută”.

“Nu trebuie să uităm că sunt şi turişti care vor să ajungă acolo, astfel că o astfel de rută se justifică. (…) Extinderea transportului în zona metropolitană face parte din planul nostru de mobilitate urbană durabilă. Trebuie să fim conştienţi că cea mai mare parte a persoanelor active din aceste localităţi vin la Braşov, fie pentru a munci, fie pentru a îşi aduce copiii la grădiniţă sau şcoală. Mulţi dintre aceştia utilizează autoturismul propriu, ceea ce creează o presiune şi mai mare în ceea ceînseamnă circulaţia în interiorul oraşului şi implicit, creşte poluarea. Prin asigurarea unui transport metropolitan de calitate încercăm să îi facem să opteze pentru transportul în comun”, a mai spus primarul Braşovului.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania