Primăria Cluj-Napoca va putea semna contractul pentru realizarea studiului de prefezabilitate la metrou și de fezabilitate la trenul metropolitan, după ce a câștigat în instanță un proces care a vizat achiziția acestor servicii.

”Vreau să vă dau o veste bună. Ieri instanța de judecată a dat câștig de cauză Primăriei Cluj-Napoca în licitația pentru tren metropolitan și metrou. Avem o sentință definitivă prin care se menține soluția dată de primărie în cazul acestei licitații. Decizia primăriei a fost atacată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor care a dat câștig de cauză celuilalt participant, dar instanța a menținut decizia luată de primărie. În maxim o lună se va încheia contractul și se va trece la realizarea studiului de prefezabilitate la metrou și de fezabilitate la trenul metropolitan. Durata la metrou este 27 luni, iar la trenul metropolitan de 14 luni. Licitația a fost câștigată de un consorțiu alcătuit de firme din România, Franța și Italia, cu expertiză majoră în realizarea unor asemenea investiții. Mă bucur că instanțele au deblocat această situație”, a declarat miercuri primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, la ZIUA LIVE.

În octombrie anul trecut, Primăria Cluj-Napoca a desemnat câștigătorul licitației care va efectua studiile pentru realizarea metroului și trenului metropolitan – Asocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL. Obiectul contractului îl reprezintă „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.

Valoarea contractului este de 30.186.000 de lei (fără TVA).

Ce presupune proiectul noii rețele de transport

Potrivit Primăriei Cluj-Napoca, dezvoltarea socio-economică a zonei metropolitane Cluj – Napoca (ZMC) și problemele de trafic generate de aceasta, orientarea clară a administrației locale spre mobilitatea urbană durabilă și tipologia rețelelor de mobilitate au necesitat studierea posibilității implementării unui sistem de transport rapid metropolitan, constând în:

1. transport feroviar pe infrastructura existentă-Tren Metropolitan;

2. construcția unei linii de metrou pe principala axă vest-est a zonei metropolitane (Gilău – Florești sud – Mănăștur – centru – Mărăști)

1. Tren Metropolitan

Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 km.

Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:

– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)

– relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

2. Metrou

Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes:

– în prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu /Pod IRA),

– în a doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.

Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.

Având în vedere importanța comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania