Un proiect finanțat din fonduri ale Uniunii Europene vine în sprijinul elevilor hunedoreni din învăţământul tehnic şi profesional.
333 de elevi din județ sunt beneficiarii unor stagii de pregătire care îi învață practic ce înseamnă să muncești într-o firmă sau companie și îi ajută să-și aleagă o carieră în funcție de cerinţele angajatorilor.
Proiectul „ŞANSA – şcoală activă pentru noi, succes pentru angajatori” are ca scop facilitarea inserţiei socio-profesionale a tinerilor absolvenţi din învăţământul tehnic şi profesional, prin stagii de pregătire în domeniile agroalimentar, industrie şi servicii.
În sesiunea de certificare organizată luna trecută au fost certificaţi, în cadrul acestui proiect, 74 de elevi din învăţământul postliceal de la Liceul Tehnologic „Ovid Densuşianu“ Călan, Liceul Tehnologic Lupeni, Liceul Tehnologic de Transport Feroviar „Anghel Saligny“ Simeria, Liceul Tehnologic Matei Corvin Hunedoara şi Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida“ Petroşani.
„Stagiile de pregătire practică desfăşurate au avut drept obiectiv adaptarea elevilor la exigenţele unui loc de muncă prin sprijinirea acestora, asigurându-se, astfel, un parcurs în alegerea unei cariere în concordanţă cu aptitudinile şi aspiraţiile elevilor, precum şi cu cerinţele pieţei muncii. Proiectul, atât prin atingerea obiectivelor specifice, cât şi prin atingerea obiectivului general, va genera efecte pozitive pe termen lung pentru cei 333 de elevi, prin crearea unui sistem de comunicare şi relaţionare eficient între aceştia şi viitorii potenţiali angajatori”, susține managerul de proiect, Maria Ștefănie, inspectorul școlar general al ISJ Hunedoara.
Proiectul „ŞANSA” a început în iunie 2018 și se va încheia la sfârșitul acestei luni. Inspectoratul Şcolar Judeţean Hunedoara, în parteneriat cu Danyna Style SRL şi Asociaţia Aladin, organizează în 20 martie Conferinţa finală a acestui proiect, la sediul instituţiei, sala Spiru Haret, începând cu ora 15.00.
La eveniment vor participa membri din grupul ţintă, părinţi, colaboratori şi reprezentanţi ai instituţiilor partenere.