fbpx
12.7 C
Cluj-Napoca
AcasăADMINISTRAȚIELucrările din fonduri europene la Coridorul verde Barcăului din Oradea sunt în...

Lucrările din fonduri europene la Coridorul verde Barcăului din Oradea sunt în stadiu avansat

Publicat în

spot_img
spot_img

Primăria Oradea a demarat în urmă cu doi ani mai multe proiecte de regenerare urbană, prin reconfigurarea unor zone aflate în paragină, fie prin demolarea unor clădiri dezafectate, fie prin preluarea unor terenuri și regândirea întregului spațiu ca o zonă utilă și plăcută pentru locuitorii acelei zone.

În cadrul acestui amplu program de regenerare urbană, Primăria Oradea a început la finalul lunii noiembrie 2019, reconfigurarea zonei de pe strada Barcăului, care va deveni un coridor verde delimitat de străzile Oneștilor și Ovidiu Densușeanu (şoseaua de centură).

Potrivit Primăriei Oradea, lucrările la Coridorul verde Barcăului se desfășoară pe trei zone mari: zona A (cuprinsă între str. Oneștilor și str. Meșteșugarilor), zona B (cuprinsă între str. Meșteșugarilor și str. Greierului) și zona C (cuprinsă între str. Greierului și clădirile aferente Companiei de Apă).

Valoarea contractului de lucrări este de 7,7 milioane de lei fără TVA, iar durata de execuție a lucrărilor este de 6 luni, acestea urmând să fie gata în cursul lunii mai. Investiția este finanțată din fonduri europene.

În ceea ce privește stadiul lucrărilor în zona A, aici s-au finalizat deja terasamentele, s-au realizat aleile pietonale (fără pavaj), a fost realizat sistemul de irigații, s-a turnat pământ vegetal, s-a făcut drenajul terenului, s-au plantat arbori și a început amenajarea terenului de sport și a celui de fitness.

În zona B s-au finalizat de asemenea terasamentele și aleile pietonale (fără pavaj), s-au făcut instalațiile de drenaj, au început lucrările la locurile de joacă pentru copii, s-au plantat arbori, urmând să se lucreze la sistemul de irigații.

În zona C, s-au finalizat lucrările de demolare. Acum  se lucrează la terasamente, se fac săpături pentru alei și se realizează transportul molozului.

În ceea ce privește stadiul efectiv al lucrărilor, demolările și desfacerile sunt realizate în procent de 100%, terasamentele sunt gata în proporție de 70%, iar elementele de suprastructură în procent de 40%.

În total se vor planta 385 de arbori ornamentali de mari dimensiuni din speciile: arțari, mesteceni, carpeni, frasini, salcâmi, platani, pruni și cireși ornamementali, stejari, salcâmi, chiparoși și arbori lalea etc. Din aceștia, până acum au fost plantați 229 de arbori.

Astfel, la final o suprafață de aproximativ 3,8 hectare va fi transformată dintr-o zonă abandonată și neîngrijită într-un parc verde pentru această zonă, în care toți cei care locuiesc aici vor avea o zonă de liniște și relaxare.

Parcul va fi dotat cu un teren de sport multifuncțional, teren de fitness, alei pietonale, carusel și leagăn, aparat fitness pentru persoane cu dizabilități, toaletă publică etc.

Redactia

Articole recente

CLICK PE VIAȚĂ | Tânăra artistă Luana Toader, despre planurile de viitor și parcursul profesional

Invitata podcastului de astăzi are un cumul de îndeletniciri, în curând va fi absolventa...

”Marșul pentru viață” – un eveniment ce vine în sprijinul femeilor însărcinate

Tema ediției din acest an este ”construim împreună pentru viață” și a fost inspirată de situația care a dus la moartea Alexandrei Ivanov, o mamă în vârstă de 25 de ani căreia nu i s-au acordat îngrijirile medicale necesare în urma unui avort spontan.

Dominic Fritz: Am semnat parteneriatul cu IFC, divizia de dezvoltare a Băncii Mondiale pentru un nou spital municipal la Timișoara

Dominic Fritz face primul pas pentru construirea unui spital nou în Timişoara

ADR Centru a lansat proiectul pentru finanțarea infrastructurii și serviciilor educaționale din învățământul primar și secundar obligatoriu

Peste 16 milioane euro sunt alocați pentru finanțarea infrastructurii și serviciilor educaționale

Mai multe articole de același fel

Director CNAIR: Joi, la ora 15.00, se deschide Drumul Expres care asigură legătura dintre Centura Oradea şi A3

Directorul general al CNAIR a precizat că, în viitor, acest sector de drum se va adăuga drumului expres Arad -Oradea pe coridorului de mare viteză care va asigura legătura rutieră între Marea Baltică- Marea Neagră şi Marea Adriatică.