Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat pe platforma electronică de achiziții publice un anunț de participare pentru achiziționarea de investigații geotehnice și monitorizare inclinometrie/ piezometrie pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva (Ilia – Holdea), km 56+220 – km 77+361.

“Finalizarea acestui contract implica efectuarea de investigatii geotehnice pentru verificarea stabilitatii taluzurilor de rambleu/ debleu, determinarea naturii si caracteristicilor fizico-mecanice ale materialelor folosite la realizarea terasamentelor si monitorizarea prin echipamente de inclinometrie/ piezometrie in zonele cu rambleuri inalte. Investigatiile geotehnice solicitate sunt necesare in vederea realizarii etapei finale pentru contractul de lucrari avand ca obiect: „Analiza tehnica a calitatii materialelor puse in opera, efectuarea de verificari statice si dinamice la nivelul terasamentelor, verificarea lucrarilor de consolidari executate”, pe Autostrada Lugoj-Deva, lot 3, km 56+220 – km 77+361. Prin incheierea contractului de lucrari se anticipeaza obtinerea unor rezultate cat mai concludente prin verificarea si controlul calitatii executiei lucrarilor si a materialelor puse in opera pe Autostrada Lugoj – Deva, lot 3, km 56+220 – km 77+361”, arată în anunțul publicat de CNAIR.

Valoarea estimată a contractului este de 1,65 de milioane de lei, iar ofertele trebuie trimise până în 30 aprilie anul acesta. Achiziția studiului tehnic se va face prin procedură simplificată.

Asociația Pro Infrastructură: Solicităm conducerii CNAIR să încheie lanțul nesfârșit de prostie și fugă de responsabilitate”

Asociația Pro Infrastructură consideră că achiziția pe care intenționează să o facă CNAIR este o bătaie de joc față de cetățeni și față de banul public.

“După vestita reziliere a contractului la 99% în august 2019 și menținerea închisă a celor 21 de km timp de 4 luni, oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au cedat în fața normalității și a bunului simț și au dat drumul circulației în 23.12.2019, însă cu restricții de viteză și de tonaj, în încercarea disperată de a-și justifica deciziile complet greșite. Am spus în repetate rânduri că restricțiile nu au nicio logică, lucrările fiind certificate, aprobate și plătite. Dar telenovela este departe de final. Unul din principalii vinovați ai managementului dezastruos al contractului, Ștefan Ioniță, fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, insistă cu incompetența crasă, lansând o licitație de aproape 2 milioane de lei pentru investigații geotehnice și monitorizare a autostrăzii. Nu am găsit în caietul de sarcini nici măcar un argument valid care să necesite aceste cheltuieli. Cel mai probabil este încă o încercare de a-și justifica greșelile și a se acoperi de hârtii. Totul, evident, pe spinarea șoferilor și a contribuabililor. Solicităm conducerii CNAIR să încheie lanțul nesfârșit de prostie și fugă de responsabilitate, asumându-și public erorile flagrante și corectând ce se mai poate prin ridicarea restricțiilor impuse traficului greu și prin deschiderea nodului rutier Grind”, au cerut reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

(FOTO CREDIT: Facebook.com / Asociația Pro Infrastructură)

Publicaţia Știrile Transilvaniei se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului. Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.