Oamenii de știință care au studiat mutațiile coronavirusului au decodat peste 10.000 de genomi diferiți ai letalului patogen au realizat o hartă, un vast arbore genealogic, care va fi crucial pentru oprirea răspândirii pandemiei și dezvoltării tratamentului, informează HotNews.ro, care citează un articol din Financial Times.

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

De la analizarea primei mostre virale în Wuhan în decembrie, echipe internaționale de cercetare au folosit filogeneza pentru a crea un vast arbore genealogic al virusului Sars-CoV-2 responsabil de Covid-19, care arată modul în care se răspândește de la centrul epidemiei până în toate colțurile lumii.

Potrivit sursei citate, cercetătorii au stabilit momentul în care virusul a început să circule în China. ”Secvențele ne duc spre fârșitul lunii noiembrie -poate mijlocul lunii noiembrie, dar nu mai devreme de atât”, a declarat Emma Hodcroft, genetician evoluționist la Universitatea din Basel, care ia parte la proiectul Nextstrain.

Acest lucru anulează ideea că virusul a ajuns în anumite țări vestice la finalul anului trecut și a circulat în secret până în momentul în care epidemia a ajuns în atenția publicului.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania