Breteaua de legătură între Calea Aradului și Calea Sântandreiului, care permite evitarea sensului giratoriu aflat la ieşirea din oraş, în dreptul pasajului suprateran peste DN79, a fost finalizată.
Contractul de lucrări a fost semnat în 2 iulie anul trecut, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 25 noiembrie 2019. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este 30 aprilie anul acesta.
Caracteristicile principale ale lucrării au prevăzut realizarea unui drum în lungime de 393 de metri, cu o lățime a părții carosabile de 3,50 metri și o structură rutieră semirigidă de 80 de centimetri; realizarea unui podeț transversal tip P2 cu lățimea de 2 metri și lungimea 22,80 metri, dar și zone verzi pe o suprafața totală de 3795 de metri pătrați pe toată lungimea proiectată.
Potrivit Primăriei Oradea, până în acest moment au fost realizate următoarele lucrări: săpătura; stratul din blocaj piatră spartă; podeț PD 2, cu lungimea de 22 metri; montarea stâlpilor de iluminat public; montarea parapetului fonoabsorbant; montare parapet metalic; montarea gurilor de scurgere; așternerea stratului de balast; montare borduri; asfaltare și marcaje.
În continuare se vor executa ultimele finisaje, după care lucrarea va fi recepționată.
Viteza maxima cu care se va putea circula este de 30 km/h.
Breteaua face practic legătura între Calea Aradului și drumul de centură (Calea Sântandreiului), cu o bandă de circulație și un singur sens, fiind alcătuită din trei tronsoane distincte:
1. o bandă suplimentară adiacentă Căii Aradului, care pornește imediat după intersecția cu str. Balogh Istvan;
2. breteaua propriu-zisă, orientată la circa 45 grade față de Calea Aradului și fată de Drumul de centură (Calea Sântandreiului);
3. o bandă suplimentară adiacentă Drumului de centură (Calea Sântandreiului), din două sectoare: banda de accelerare și sector de racordare.
A fost montat și un parapet fonoabsorbant de 3 metri înălțime, pe o lungime de 245 de metri.