Trenurile pot circula cu o viteză medie de 68,86 de km/oră pe căile ferate din România. Peste 1000 de puncte periculoase, pe sute de kilometri

Data:

Trenurile pot circula cu o viteză medie de 68,86 de kilometri pe oră pe căile ferate din România. La data de 30 august 2019 se înregistrau 1.236 restricţii de viteză permanentă, cu o lungime totală de 1.335 km, se arată în raportul Corpului de control al primului-ministru, efectuat la Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” – S.A. (CFR SA), potrivit Agerpres.

“Potrivit informaţiilor transmise de CFR SA, la data de 30.08.2019 se înregistrau 1.236 restricţii de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km. Ca urmare a instituirii restricţiilor de viteză, a fost diminuată viteza medie tehnică cu care se poate circula pe infrastructura feroviară la 68,86 km/h, în comparaţie cu viteza proiectată a reţelei de 86,30 km/h. Cu titlu de exemplu, viteza medie tehnică pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov este de 66,78 km/h, în timp ce viteza proiectată pe această distanţă este de 122,54 km/h (…) CFR SA a efectuat întreţinere, reparaţii şi reînnoiri într-un procent scăzut, fapt ce a condus la apariţia unui număr mare de restricţii de viteză, puncte periculoase şi închiderea unor linii, afectând astfel siguranţa feroviară şi implicit limitarea vitezei de circulaţie a trenurilor în raport cu viteza planificată”, se precizează în document.

Referitor la calitatea elementelor infrastructurii feroviare publice aflate în administrarea CFR SA, concluziile raportului evidenţiază faptul că, pe baza informaţiilor transmise de către reprezentanţii companiei, acestea au scadenţa depăşită la reînnoire, cu ponderi cuprinse între 35% şi 92%. “În acest sens, exemplificăm elementul de infrastructură feroviară publică “linii curente şi directe”, în lungime desfăşurată de 13.545 km, din care este scadent la reînnoire un procent de 73%, respectiv 9.829 km, în anul 2019″, se notează în raport.

Datele oficiale cuprinse în raportul citat arată că, la începutul anului 2017, se aflau în evidenţă, pe reţeaua CFR SA, 1.206 de puncte periculoase, însumând o lungime de circa 604 km, iar până la data de 30 august 2019, ca urmare a lucrărilor executate, au fost scoase din evidenţă un număr de 74 de puncte periculoase şi au apărut alte 39 de puncte noi periculoase.

Punctele periculoase sunt zone slăbite, existente la infrastructura feroviară (terasamente instabile, terasamente situate în zone inundabile, poduri cu defecte apărute în exploatare, lucrări de artă cu o stare tehnică necorespunzătoare etc.) care pot apărea în condiţii extreme (ploi torenţiale, inundaţii, căderi de stânci, alunecări de teren etc.) sau din cauza agravării în timp a problemelor de natură tehnică, a carenţei în întreţinerea corespunzătoare a căii, şi care, prin apariţia şi manifestarea lor, pot conduce la afectarea circulaţiei trenurilor şi pot pune în pericol siguranţa circulaţiei trenurilor.

Corpul de control al primului-ministru a efectuat o acţiune de control la Compania Naţională de Căi Ferate “C.F.R.” – S.A. (CFR SA) care a vizat perioada 1 ianuarie 2017 – 31 iulie 2019.

Raportul de control a fost finalizat la data de 20 mai 2020 şi transmis spre informare prim-ministrului Ludovic Orban, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), CFR S.A. (spre valorificare) şi Curţii de Conturi a României (spre informare).

Distribuie știrea:

Stiri recente

Alte articole asemănătoare
Related

Ministrul Eduard Novak, moment stânjenitor la TV. Ce a făcut când a fost rugat să spună versurile imnului național

Invitat la emisiunea „Selectiv” de la postul B1 TV, pentru a comenta scandalul iscat la naționala de hochei pe gheață, Eduard Novak, ministrul sportului, a refuzat să recite versurile imnului României, „Deșteaptă-te, române”.

Un tânăr de 17 ani a încercat să se sinucidă cu arma de vânătoare a tatălui său

Din primele informații, polițiștii au stabilit faptul că un tânăr de 17 ani, din Rodna, în timp ce se afla la domiciliu, ar fi încercat să se sinucidă folosind arma de vanatoare deținută legal la locuință de către tatăl său.

Atenţionare de călătorie emisă de MAE

Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care tranzitează sau intenţionează să se deplaseze în Regatul Suediei că autorităţile locale au anunţat reintroducerea perioadei de efectuare a controalelor la frontiera internă de stat până la 11 noiembrie 2022.