În aceste zile s-au încheiat lucrările de reabilitare a străzii Calea Bihorului, iar până la finalul lunii se va realiza semnalizarea rutieră, amenajare zonelor verzi și recepția lucrărilor. Valoarea totală a investiţiei, incluzând un viaduct de 250 metri lungime şi 10 metri înălţime, se ridică la peste 7 milioane de euro.

Reabilitarea străzii Calea Bihorului – tronson pod Teodor Neș – intersecție drum de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului s-a realizat în bazacontractului de lucrări nr. 271568/06.07.2018 între Municipiul Oradea și asocierea: S.C. DRUM ASFALT  S.R.L, S.C. TRAMECO  S.A.,S.C. DRUMURI BIHOR  S.A., S.C. PROEXCO S.R.L.,S.C. AMPER PROIECT.

Prețul contractului este de 5.152.329,57 lei fără TVA, ordinul de începere a lucrării a fost dat în 14.03.2019, iar termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor a fost iunie 2020.

”O legătură importantă între intrarea dinspre Cluj (zona podului Prezan) şi ieșirea spre Satu Mare (zona Real Episcopia), drumul expres, se deschide în totalitate circulației peste două săptămâni. Primele tronsoane, paralele cu calea ferată, au fost terminate anii trecuți. Penultima porțiune, strada Calea Bihorului, este și ea gata. De la pasajul peste calea ferată Teodor Neş până la baza serpentinelor ce urcă spre Paleu, întreaga porțiune a fost reabilitată. Ultima porțiune, care nu exista până acum, ce ocolește cartierul Episcopia, se va termina in două săptămâni. Se mai lucrează la capătul dinspre deal al viaductului. După data de 21 iunie, odată cu deschiderea circulației pe tot traseul, accesul în zona de deal Episcopia și ieşirea dinspre zona de deal spre Satu Mare se va face mult mai ușor.”, a spus primarul Ilie Bolojan

Au fost finalizate lucrările de drum, accese auto, trotuare, ziduri de sprijin, sensul giratoriu cu strada Ion Bogdan, amenajare stații de autobus, racordurile cu străzile laterale, canalizarea pluvială, rigole transversale, ridicări de cămine la cotă, marcaje longitudinale și transversal.

Totodată, au fost realizate următoarele lucrări de deviere rețele electrice: ridicare stâlpi de joasă tensiune (3 bucăți), inclusiv fundații de beton zona str. Ion Bogdan; suplimentare celulă 20kv în Post Trafo Depou CFR; subtraversare cablu electric str. Calea Bihorului în dreptul Postului Trafo Depou CFR; montare + manșonare cablu electric 20kv subteran (3 x 35m).

De asemenea, în cadrul lucrărilor, pe lungimea de 2051,25 m drum s-au amenajat 22 de locuri de parcare, trotuare noi de 7228 mp și 14.934 mp zone verzi.

În ceea ce privește prelungirea drumul expres, aici lucrările continuă, urmând ca drumul să fie deschis circulației în perioada 15-21 iunie. 

Publicaţia Știrile Transilvaniei se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului. Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.