fbpx
-6.3 C
Cluj-Napoca
AcasăAUTOSTRĂZILE LA CONTROLAsociația Pro Infrastructură: Pe Autostrada A3, Târgu Mureș-Borș, s-au petrecut mai multe...

Asociația Pro Infrastructură: Pe Autostrada A3, Târgu Mureș-Borș, s-au petrecut mai multe evenimente cruciale

Publicat în

spot_img
spot_img

Asociația Pro Infrastructură a dat publicității astăzi o trecere în revistă a stadiului lucrărilor pe #AutostradaTransilvania unde, susțin cei de la API s-au petrecut recent mai multe evenimente cruciale, iar altele la fel de importante ni se promit pentru următoarele luni.

Stadiul la zi pe #AutostradaTransilvania! Recent, pe Autostrada A3 Târgu Mureș-Borș s-au petrecut mai multe evenimente cruciale, iar altele la fel de importante ni se promit pentru următoarele luni.

Asociația Pro Infrastructură spune că ciotul de 5,35 km între granița cu Ungaria și Biharia va fi gata în scurt timp. Pe Biharia-Chiribiș (28,55 km) avem contract proaspăt semnat în 12.06.2020 cu Trameco/Selina. Însă de la Chiribiș la Suplacu de Barcău (26,35 km), licitația pornită în 23.08.2017 a fost anulată în 14.01.2020 și, în ciuda promisiunilor, nu a fost încă relansată, noile „angajamente” fiind final de iulie.

Sursele API spun că pe tronsonul Suplacu de Barcău-Nușfalău (13,55 km) câștigătorul desemnat va fi UMB, iar pe sectorul-mamut de 41 km care include tunelul Meseș dintre Nușfalău și Poarta Sălajului licitația de aproximativ 3 miliarde RON se promite a fi lansată în iulie 2020.

Zilele trecute, CNAIR a anunțat oficial câștigătorul pe Poarta Sălajului-Zimbor: același UMB care ar urma să proiecteze și să execute cei 12,24 km cu 680 milioane lei fără TVA în 3 ani. Mai întâi însă avem perioada de contestații!

Pe Zimbor-Mihăiești-Nădășelu (30,06 km) licitația lansată în 21.03.2019 este suspendată din august 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nefiind în stare să răspundă nici până acum la clarificările cerute de ofertanți. Cu toții știm că Nădășelu-Câmpia Turzii (61,25 km) este în exploatare, dar n-are spații de servicii la 11 ani de la inaugurarea primelor segmente…

Mai grav, cei 15,69 km între Câmpia Turzii și Chețani sunt în aer, șantierul fiind practic abandonat de Straco, având un avans de doar 5% în ultimele 12 luni de zile!!! Din fericire, pe Chețani-Iernut italienii de la Astaldi vor termina lucrările pe cei 17,9 km la finalul acestei veri. Din păcate, noua autostradă va fi muzeu, așa cum v-am explicat de foarte multe ori, nodul Chețani fiind pe lotul Straco.

Pe Iernut-Ungheni (13,7 km) se circulă, iar contractul pentru ciotul de 4,5 km până la sud de Târgu Mureș (plus drum de legătură) a fost semnat cu Strabag în data de 29.05.2020, existând autorizație de construire (re-emisă) și proiect tehnic realizat. Lucrările probabil vor începe în această vară.

„Bonus”: un alt mini-lot, cei 6,3 km dintre Râșnov și Cristian, ar putea să fie gata abia spre sfârșit de 2021, în niciun caz în 2020 conform minciunilor autorităților dar și ale antreprenorului general, progresul în teren ajungând la doar 33%.

Adrian Meitner

Articole recente

PREMIERĂ ÎN BAIA MARE: Primul film românesc despre viața lui George Enescu, proiectat în AULA CUNBM

„ENESCU, jupuit de viu” este capodopera propusă de Toma Enache, unul dintre cei mai activi...

Definiția dragostei pure din Maramureș: „Inima lui îmi grăiește”- Ioana Vlad

Ioana Vlad, o tânără artistă din inima folclorului maramureșean, din Săliștea de Sus, a...

24 iunie – Ziua Universală a Iei

Un promotor consecvent al costumului popular a fost Casa Regală a României.

Poliţiştii atrag atenţia asupra unei noi metode de înşelăciune, denumită „Coletul”

Oamenii primesc prin curier cotele nesolicitate, pentru care li se cer câteva sute de lei, obiectele din pachet valorând mult mai puţin

Mai multe articole de același fel

CNAIR: Trei oferte pentru proiectarea şi execuţia Nodului Rutier Românaşi

Prin realizarea Nodului Rutier Românaşi va fi îmbunătăţit nivelul de confort al utilizatorilor întrucât se va asigura descărcarea traficului de pe autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, secţiunea 3B Mihăieşti - Suplacu de Barcău, subsecţiunea 3B2 Zimbor - Poarta Sălajului, până la finalizarea subsecţiunii 3B3 Poarta Sălajului - Zalău.