AUTOBAHN-AUTOBAHN-AUTOBAHN!!!

3 zile de teatru-film „Autobahn” și 3 zile de drame personale analizate în 3 episoade foarte catchy. M-am amuzat ieri de impasul psihologic al lui Adrian Matioc din mariajul său în episodul “All Apollogies”. Încep ziua de 18 iunie recomandându-vă să vă rezervați zilnic ora 12.00 pentru o felie de viață din Autobahn, mai ales că episodul de joi „Autobahn – Ep.4 – Merge” o va avea în prim-plan pe Ofelia Popii, actrița-fanion a Teatrului Național Radu Stanca Sibiu. Piesa de teatru scurt vă va prinde indiferent dacă ați văzut sau nu primele episoade. În aproximativ 30 de minute veți vedea o poveste de viață spectaculoasă găzduită de un spațiu banal cum e o mașină.

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

Recomandări pentru ziua a șaptea la FITS 2020:

Ora 15.55 „Moby Dick” – Stradă/Sezonul Italian – Compania Teatro dei Venti Modena – regia: Raffaelle Manco – după un roman de Herman Melville

SINOPSIS FITS:

În 2015, o companie de teatru din Modena a decis să pună în scenă unul dintre cele mai importante romane din istoria literaturii, „Moby Dick” de Herman Melville. Complexitatea spectacolului a devenit vizibilă imediat, în următorii trei ani, acesta punând în pericol chiar viitorul companiei. O „mașinărie” de teatru de opt tone și treisprezece metri înălțime, care se deplasează într-un spațiu deschis, cu o sută de actori și participanți – aceasta este povestea Teatro dei Venti (Teatrul vânturilor) și a gestației unei opere monstruoase, a destinelor încrucișate, a furtunilor care se abat asupra speranțelor femeilor și bărbaților. Totodată, este povestea fiecăruia dintre noi, a viselor și a obsesiilor noastre, a motivelor noastre de a rămâne în viață sau nu.

MESAJUL COMPANIEI

„Va pune în pericol și „echipajul” artistic? Unde se termină visul și unde începe obsesia? Tocmai pe această întrebare cade accentul documentarului. Nu este o simplă poveste a unei companii de teatru, ce riscă să se scufunde ca Pequod (nava din romanul lui Melville), ci și un instrument de a prezenta proiecte, vise pline de ambiții, obsesiile din interiorul fiecăruia dintre noi. Publicul se poate recunoaște în fiecare personaj prezentat în documentar, prin curajul și teama confruntării cu un angajament atât de riscant; aventura în necunoscut extern, dar și intern; schimbând neîncetat istoria omenirii, dar și istoriile noastre personale.”
– Raffaele Manco

Vă recomand acest spectacol stradal pentru curajul regizorului, ambiția acestuia de a pune în scenă o poveste frumoasă, folosind decoruri foarte complicate și o logistică monstruoasă. Pe lângă realizarea foarte complexă, e de remarcat numărul foarte mare de actori și implicarea în proiect a comunității locale din locația spectacolului. Recomand acest spectacol stradal și pentru că FITS înseamnă și spectacolul oamenilor din stradă care se bucură de festival.

Ora 19.35 „White Noise” – Dans/Sezonul Israelian – Vertigo Dance Company & The Revolution Orchestra – coregrafia: Noa Wertheim

SINOPSIS FITS:

În White Noise, Noa Wertheim a creat una dintre cele mai profunde și mai stratificate spectacole ale sale.” – Ora Brafman
„White Noise” este o producție multimedia orchestrală, un spectacol de dans la limita dintre universul liniștii interioare, atracția gravitațională exercitată asupra corpului uman și zgomotul care ne înconjoară pretutindeni. Spectacol creat în mod special pentru aniversarea de 70 de ani de existență a Statului Israel.

Dacă vorbim de dans contemporan, israelienii sunt liderii mondiali. Școlile lor de dans sunt căutate de către dansatori din întreaga lume. Accesul în una dintre acestea înseamnă de obicei afirmare, succes. Nimic nu poate egala dansul israelian pentru că acesta cere dansatorilor depășirea condiției umane: pierderea gravitației. Vom vedea un spectacol fantastic, plin de energie.

Ora 20.40 “Domnișoara Iulia” – Teatru/Sezonul Rusesc – Theatre of Nations Moscow – regia: Thomas Ostermeier

SINOPSIS FITS:

Primul și singurul spectacol realizat la Moscova de Thomas Ostermeier, directorul artistic al teatrului german Schaubühne, cap de afiș al mai multor festivaluri europene. „Domnișoara Iulia” îmbină austeritatea precisă, elegantă a spațiului, o viziune regizorală radicală și interacțiunea de excepție dintre actori în cadrul structurii create.
Iată povestea scrisă de August Strindberg despre iubirea pasională dintre Domnișoara Iulia (interpretată de Ciulpan Hamatova) și servitorul tatălui ei (Evghenii Mironov). Această punere în scenă transpune piesa într-o vilă modernă și deci o aduce în contemporaneitate, pornind de la adaptarea realizată de dramaturgul Mihail Durnenkov.
Rezonanța piesei psihologice a lui Strindberg se intensifică datorită contrastului cu zilele noastre, când diferențele de clasă s-au estompat, fiind tot mai clar că statutul financiar este singurul criteriu prin care se judecă oamenii. În calea sentimentelor autentice, statutul economic devine obstacolul principal.

O piesă de teatru ca o poveste, regizată de un regizor european foarte apreciat international. O dovadă că arta nu are granițe, că oameni valoroși pot colabora indiferent de limba vorbită, indiferent de țara în care trăiesc, de continentul pe care locuiesc. Ieri l-am avut pe Silviu Purcărete și Tokio Metropolitan Theatre, azi pe Thomas Ostermeier și Theatre of Nations Moscova.

Alt reper foarte interesant din cursul zilei de 18 iunie ar putea fi la ora 22.20 spectacolul de dans contemporan ”R.O.O.M” în interpretarea Noism Company Niigata (Japonia), coregrafia Jo Kanamori, el fiind o fuziune de dans experimental cu teatru no.

Bucurați-vă de spectacolul lumii la FITS 2020 – online!

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania