În învățământul românesc actual nevoia asistenței psihopedagogice este prioritară pentru siguranța și igiena morală, psiho-emotională a copiilor noștri.

Un consilier școlar nu poate asigura asistența psihopedagogică pentru 800 de elevi/ 400 de preșcolari cum prevede cadrul legal actual.

Presupunând că un elev ar avea acces o singură dată pe semestru la o consultație individuală și considerând că un semestru are 18 săptămâni, ar rezulta faptul că, săptămânal, cel puțin 44 de elevi ar trebui să fie asistați/consiliați din punct de vedere psihopedagogic, situație imposibil de gestionat ținând cont de limitele programului de lucru ale unui consilier educativ, precum și de timpul alocat unei ședințe individuale cu fiecare elev.

Iată cum, în practică, activitatea de asistență psihopedagogică nu îndeplinește acele minime condiții în vederea asigurării:

            1.  asistenței psihologice în școli și

            2.  serviciilor de evaluare, de orientare școlară și profesională

Componenta de asistență psihologică are un rol esențial în dezvoltarea cognitivă și psiho-emoțională a copiilor noștri!

Rolul fundamental al asistenței psihologice rezidă în dezideratul învățământului, de a forma viitori  cetățeni autonomi și responsabili.

La fel de importantă este și componenta de orientare școlară și profesională care ar putea ameliora rata de abandon școlar și care ar putea preveni alegerea de către mulți dintre copiii școlarizați a unor trasee educaționale care nu rezonează cu aptitudinile și competențele lor.

În acest sens, orientarea școlară și profesională are rolul de a interveni încă de la cele mai fragede vârste, având ca obiectiv să îl determine pe elev să își conștientizeze calitățile și  să își atingă potențialul!

Care sunt beneficiile alocării unui post de consilier școlar unui număr maxim de 600 de elevi, respectiv 300 de preșcolari conform textului de lege adoptat în Parlament?

            1. Reducerea abandonului școlar

            2. Copii sprijiniți psiho-emoțional in dezvoltarea lor personală și profesională!!

            3. Mai puține minore cu sarcini accidentale, mai mulți copii sprijiniți de sistemul educațional românesc

            4. Mai puțini copii abuzati și agresați.

Prof. Cristina Iurișniți,

Deputat USR în Parlamentul României

membru în Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport

președinte al Comisiei pentru egalitatea de șanse între femei și bărbați

(Articol publicitar)

Publicaţia Știrile Transilvaniei se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului. Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.