fbpx
-1.3 C
Cluj-Napoca
AcasăECONOMIEDirector SNCFR: Arad, singurul județ din România cu proiecte de peste 1...

Director SNCFR: Arad, singurul județ din România cu proiecte de peste 1 miliard de euro

Publicat în

spot_img
spot_img

,,Aradul este singurul județ din România cu peste 1 miliard de euro!” a declarat ieri directorul general al Societății Naționale a Căilor Ferate Române (SNCFR), Ioan Pintea, în cadrul unei întâlniri a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, cu administrația arădeană. Întâlnirea, unde președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, europarlamentarul Gheorghe Falcă, primarul interimar Călin Bibarț și vicepreședintele Consiliului Județean Arad, Sergiu Bîlcea, au prezentat marile proiecte de infrastructură ale Aradului, a avut loc la Sala Ferdinand, a Palatului Administrativ. Anterior, ministrul Transporturilor, dl Lucian Bode, a vizitat fabrica Astra Vagoane Călători SA, unde proprietarul Valer Blidar i-a prezentat ultimele modele de trenuri și tramvaie fabricate la Arad.

La întâlnirea de la Sala Ferdinand, din partea Consiliului Județean Arad, președintele Iustin Cionca și vicepreședintele Sergiu Bîlcea au vorbit despre șoseaua de centură din zona de est a municipiului Arad și importanța acesteia pentru comunitate.

,,L-am însoțit astăzi, în prima parte a vizitei, pe dl Lucian Bode, ministrul Transporturilor, la fabrica de vagoane Astra Vagoane Călători SA, o mândrie a industriei românești. Astăzi, tramvaie moderne realizate la Arad rulează în mai multe orașe din țară, iar în perioada următoare vor fi prezente în și mai multe! Iar trenurile de călători construite la Arad circulă pe patru continente. Asta înseamnă respect față de tradiție și față de clienți, așa trebuie să fie un veritabil ambasador al economiei românești! La Sala Ferdinand, a Palatului Administrativ, am susținut în fața ministrului Transporturilor, a directorului general SNCFR și a directorului general adjunct al CNAIR, marile proiecte de infrastructură ale Aradului. Consiliul Județean a susținut proiectul șoselei de centură din estul municipiului, care va închide inelul rutier din jurul municipiului Arad. Este cel mai consistent proiect de infrastructură de la nivelul județului, la finalul căruia Aradul va fi singurul municipiu din România cu o șosea completă de centură! În prezent, proiectul este pe lista de rezervă a Programului Operațional Regional, așteptând finanțare”, a declarat președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.

Atât ministrul Lucian Bode, cât și directorul general al SNCFR, au insistat asupra amplorii proiectelor arădene. Aradul, aflat pe culoarul IV pan-european, are în curs lucrări de modernizare a căii ferate de mare viteză de la Curtici la limita cu județul Hunedoara, are în lucru 326 kilometri de drumuri județene, în diferite faze de execuție a lucrării, proiecte europene în valoare de 400 milioane lei pentru drumurile județene în domeniul infrastructurii, iar Aeroportul Internațional Arad este cuprins în masterplanul de dezvoltare al Ministerului Transportului cu suma de 27 milioane de euro. Și să nu uităm autostrada, de care județul nostru beneficiază din plin!

Adrian Meitner

Articole recente

PREMIERĂ ÎN BAIA MARE: Primul film românesc despre viața lui George Enescu, proiectat în AULA CUNBM

„ENESCU, jupuit de viu” este capodopera propusă de Toma Enache, unul dintre cei mai activi...

Definiția dragostei pure din Maramureș: „Inima lui îmi grăiește”- Ioana Vlad

Ioana Vlad, o tânără artistă din inima folclorului maramureșean, din Săliștea de Sus, a...

24 iunie – Ziua Universală a Iei

Un promotor consecvent al costumului popular a fost Casa Regală a României.

Poliţiştii atrag atenţia asupra unei noi metode de înşelăciune, denumită „Coletul”

Oamenii primesc prin curier cotele nesolicitate, pentru care li se cer câteva sute de lei, obiectele din pachet valorând mult mai puţin

Mai multe articole de același fel

Ion Țiriac vrea să cumpere un castel aflat în vecinătatea reședinței Regelui Mihai I de la Săvârșin

Construit între anii 1876 și 1879 de familia Mocioni, de origine aromână, castelul este înconjurat de un vast domeniu de 80 de hectare, care include păduri, fânețe și teren arabil. Clădirea a servit drept reședință a familiei Mocioni-Teleki până în 1947, când a fost confiscată de stat în urma instaurării regimului comunist.