Federaţia Naţională a Transportatorilor Privaţi din Ungaria (NiT Hungary) contestă preţurile scăzute ale transportatorilor români și a iniţiat o consultare extraordinară de protecţie a pieţei pentru data de 9 iulie, cu implicarea autorităţilor competente. În opinia Federaţiei, există o concurenţă periculoasă a preţurilor privind transportul rutier, aproximativ o treime din marfa de export din Ungaria fiind transportată la preţuri mai mici de către transportatorii români, se arată în comunicatul Federaţiei Naţionale a Transportatorilor Privaţi – NiT Hungary, remis agenţiei ungare de presă MTI.

Potrivit comunicatului Federaţiei Naţionale a Transportatorilor Privaţi – NiT Hungary, la sfârşitul anului trecut, a existat deja o tendinţă a şoferilor români de camioane să transporte la preţuri mai mici, asumându-şi adesea o serie de nereguli, înlăturând astfel companiile autohtone de pe piaţa ungară, iar concurenţa preţurilor s-a intensificat şi mai mult în timpul epidemiei de coronavirus.

Spre exemplu, Federaţia a anunţat că, în cazul transportului cu prelată, transportatorii din Ungaria percep 0,85-0,9 euro pentru un kilometru, în timp ce companiile româneşti taxează mai ieftin, undeva între 0,5-0,75 euro pentru un kilometru.

Gábor Dittel, secretar general executiv al NiT Hungary, semnalează în comunicat că, până în prezent, nu a fost identificată nicio diferenţă semnificativă în elementele tarifelor de transport ale furnizorilor externi şi interni care ar putea duce la o astfel de diferenţă a preţurilor în transporturi. Se presupune că există o serie de nereguli la companiile româneşti, care nu sunt depistate la controalele oficiale şi astfel companiile ungare, care luptă pentru existenţa lor, sunt obligate să intre într-o concurenţă acerbă, astfel că, de multe ori, sunt forțate să transporte mărfurile sub preţul lor real.

În comunicat se mai evidenţiază faptul că transportatorii români sunt selectaţi, de obicei, de companii multinaţionale şi de companii de expediere, în ciuda faptului că Ministerul Inovaţiei şi Tehnologiei (MIT) a emis anterior o recomandare pentru reducerea consecinţelor economice în urma epidemiei de coronavirus. Potrivit acestei recomandări, şi având în vedere provocările extraordinare cu care se confruntă sectorul de transport rutier ungar, este deosebit de important ca firmele, care pot face acest lucru, să aleagă o companie de transport din Ungaria pentru expedierea mărfurilor.

Cu toate acestea, pe baza semnalelor venite din partea companiilor partenere NiT Hungary, nu se poate constata nicio schimbare, multe companii aleg în continuare transportatori români, polonezi, bulgari şi lituanieni, în locul celor din Ungaria. Potrivit Federaţiei, verificările permanente şi consecvente ale autorităţilor ungare şi introducerea foilor de transport (CMR) în format electronic ar putea îmbunătăţi situaţia, se mai arată în comunicatul Federaţiei Naţionale a Transportatorilor Privaţi – NiT Hungary.

Publicaţia Știrile Transilvaniei se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii. Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului. Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată. Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.