Asociaţia pentru Dezvoltarea Rurală Sătmăreană în parteneriat cu autorităţile locale din Satu Mare au demarat, luni, Caravana „Produs Sătmărean” prin care recoltele şi produsele localnicilor sunt oferite spre vânzare în cartierele din oraş.
Startul campaniei a fost făcut în cartierul Micro 16, unde din rulota „Produs Sătmărean” sătmărenii au putut să îşi cumpere miere şi legume proaspete produse în apropierea municipiului.
Iniţiatorul proiectului, deputatul UDMR Magyar Lorand-Balint, a declarat că această caravană se va deplasa în cartierele din oraş, după un program stabilit.
„Aşa cum am promis în luna mai, când am început, că o să oferim producătorilor locali ocazia să îşi comercializeze produsele locale, suntem aici, în Micro 16, unde începe prima caravană a produselor sătmărene. În câteva ore de la deschidere avem mulţi cumpărători. Proiectul, în momentul de faţă, are 20 de producători care sunt prezenţi la pieţe, târguri, la diverse evenimente. Dorim să diversificăm prezenţa acestor produse şi doresc să anunţ că în fiecare lună, tot în al doilea weekend organizăm târgul produselor sătmărene, unde aşteptăm cumpărătorii să cumpere produse sătmărene”, a spus Magyar Lorand-Balint.
Primarul municipiului Satu Mare, Kereskenyi Gabor, a afirmat că produsele oferite în această caravană sunt verificate şi provin de la adevăraţi producători.
„Este foarte important să avem de-a face cu producători adevăraţi. Ştiu că avem în judeţ locaţii unde producătorii au certificate pentru banane, kiwi şi aşa mai departe. Aici sunt produse bio care merită să fie promovate. Noi, la rândul Primăriei, promovăm marca înregistrată ‘Produs Sătmărean’ şi am dori ca aceste produse să fie comercializate în locaţii adecvate, pieţe modernizate, aşa cum se întâmplă în Piaţa Mică”, a spus primarul Kereskenyi Gabor.
La rândul său, europarlamentul UDMR Vincze Lorant a arătat că în Uniunea Europeană există un interes tot mai mare pentru astfel de produse locale. „Aş dori să felicit autorităţile locale pentru această iniţiativă de a înregistra ‘Produsul Sătmărean’. Ca tendinţă europeană produsele locale sunt din ce în ce mai apreciate. Vă dau un exemplu, în Belgia de la începutul pandemiei producătorii locali şi-au crescut vânzările cu peste 300% pentru că oamenii s-au îndreptat mai mult spre vânzătorii care sunt mai apropiaţi, care au produse bune, frumoase şi sănătoase. Uniunea Europeană nu înseamnă produse uniformizate şi tipizate, ci înseamnă mai degrabă un mozaic al produselor bune şi sănătoase”, a spus europarlamentul. (AGERPRES)