5.7 C
Cluj-Napoca
AcasăCORONAVIRUSUNICEF România: Una din patru școli nu deține dotările minime necesare pentru...

UNICEF România: Una din patru școli nu deține dotările minime necesare pentru spălatul mâinilor

Publicat în

spot_img
spot_img

Programul comun de monitorizare (PCM) al OMS și UNICEF relevă faptul că, în 2019, 28% dintre școlile din România nu aveau acces la dotări de bază care să permită spălarea mâinilor cu apă și săpun, o condiție esențială pentru funcționarea în siguranță a școlilor în contextul pandemiei de COVID-19. Același raport arată că doar 72% dintre școlile din România aveau un minim acces la apă potabilă curată și la instalații sanitare de bază.

„Copiii români trebuie să poată continua să învețe. Educația formală a fost în mare parte întreruptă la începutul lunii martie. Deși revenirea în școli ar trebui să se producă în condiții de maximă siguranță pentru copii, familiile lor și cadre didactice, una din patru școli nu are acces la dotări corespunzătoare pentru asigurarea igienei mâinilor, la apă potabilă curată și la instalații sanitare sigure. Momentul de față prezintă cea mai bună oportunitate de a răspunde acestei provocări o dată pentru totdeauna. Să reconstruim mai bine, oferind celor mai vulnerabili copii dotări funcționale pentru asigurarea igienei atât de importante pentru sănătatea lor”, a declarat Gabriel Vockel, reprezentantul adjunct al UNICEF în România, citat de digi24.ro

Potrivit raportului, 818 milioane de copii din lumea întreagă nu au acces în școli la dotări minime pentru spălarea mâinilor, ceea ce îi expune unui risc crescut de contractare a COVID-19 și a altor boli contagioase. Peste o treime dintre acești copii (295 de milioane) provin din Africa Subsahariană.

În țările mai puțin dezvoltate, 7 din 10 școli nu dețin dotările elementare necesare spălării mâinilor, iar jumătate dintre școli nu au acces la servicii minime de salubritate și aprovizionare cu apă.

Raportul identifică mai multe resurse necesare pentru prevenirea și controlul infecției cu COVID-19 în școli, inclusiv 10 acțiuni imediate și liste de siguranță. La baza sa stau recomandările privind redeschiderea în siguranță a școlilor publicate de UNESCO, UNICEF, PAM și Banca Mondială, ce conțin sfaturi practice pentru autoritățile naționale și locale cu privire la modul în care se poate realiza redeschiderea școlilor în siguranță și garantarea siguranței copiilor în momentul revenirii acestora în școli.

Recomandările includ o serie de protocoale în domeniul WASH referitoare la măsurile de igienă, folosirea echipamentului individual de protecție, curățenie și dezinfecție, asigurarea accesului la apă curată, instalații pentru spălarea mâinilor dotate cu săpun și toalete sigure.

Adrian Meitner

Articole recente

PREMIERĂ ÎN BAIA MARE: Primul film românesc despre viața lui George Enescu, proiectat în AULA CUNBM

„ENESCU, jupuit de viu” este capodopera propusă de Toma Enache, unul dintre cei mai activi...

Definiția dragostei pure din Maramureș: „Inima lui îmi grăiește”- Ioana Vlad

Ioana Vlad, o tânără artistă din inima folclorului maramureșean, din Săliștea de Sus, a...

24 iunie – Ziua Universală a Iei

Un promotor consecvent al costumului popular a fost Casa Regală a României.

Poliţiştii atrag atenţia asupra unei noi metode de înşelăciune, denumită „Coletul”

Oamenii primesc prin curier cotele nesolicitate, pentru care li se cer câteva sute de lei, obiectele din pachet valorând mult mai puţin

Mai multe articole de același fel

Principele Nicolae al României, prezent la prima ceremonie de absolvire de la British International School of Timisoara

British International School of Timisoara, școala privată cu cea mai rapidă dezvoltare din partea de vest a țării, a marcat ieri cel mai important eveniment din scurta sa istorie – prima ceremonie de absolvire. Alteța Sa Regală Principele Nicolae al României a ținut un discurs inspirațional pentru cei 33 de absolvenți.

Zece profesori și antrenori remarcabili din toată țara, premiați cu Premiul Mentor pentru excelență în educație

Premiul Mentor pentru excelență în educație se acordă anual, începând din 2010, profesorilor și antrenorilor care au descoperit tineri talentați și care au avut un rol important în evoluția profesională a discipolilor pe care i-au îndrumat în carieră.