Locuitorii municipiului Cluj-Napoca scapă de grija fotocopiilor după acte în relația cu administrația locală și economisesc, astfel, timp și bani. Primarul Emil Boc a anunțat că municipalitatea a achiziționat 60 de aparate care vor scana documentele cetățenilor.

“Primăria municipiului Cluj-Napoca continuă procesul de implementare a tehnologiilor actuale în scopul de a oferi servicii publice mai rapide, mai confortabile și mai simple pentru contribuabil. Viitorul spre care ne îndreptăm e clar din acest punct de vedere: fiecare cetățean să poată accesa direct de pe telefonul mobil sau calculator – integrat – toate serviciile și informațiile de interes public. O Primărie 100% fără hârtie. În acest scop continuăm implementarea de soluții de digitalizare pe legislația actuală, urmărind să creștem siguranța cetățenilor și eficiența proceselor, inclusiv în cazurile în care cetățenii folosesc în continuare ghișeele: săptămâna aceasta, la “Registratură” – Centrul de Informații pentru Cetățeni și în sediile primăriilor de cartier s-a finalizat instalarea unui nou sistem de scannere performante, astfel încât niciun clujean să nu mai trebuiască să facă „celebra” copie după buletin în relația cu Primăria, indiferent de procedura legală pe care trebuie să o urmeze”, a anunțat vineri primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

În total, 60 de astfel de aparate au fost instalate la Centrul de Informare pentru Cetățeni (registratură) și în cele opt primării de cartier.

Prevederile legale obligă Primăria Cluj-Napoca să solicite copii după diverse documente (chiar și 5-6 copii în unele cazuri). Cererile vor putea fi înregistrate fără copiile obișnuite cu ajutorul noii rețele de scannere profesionale, care permit integrarea cu sistemul intern de management al documentelor pe care îl folosește Primăria Cluj-Napoca.

Situațiile în care noile dotări au impact direct sunt: eliminarea copiei după buletin, eliminarea copiei de pe certificatul de înregistrare emis de Registrul Comerțului, eliminarea copiei după talonul de înmatriculare pentru libera trecere, copiile după certificate de naștere, de deces sau de căsătorie, acte de proprietate, copii după extrase CF etc.

“Astfel, putem elimina pentru cetățean disconfortul acestui pas legal necesar (copiile), realiza economii de timp, hârtie și alte resurse și putem continua automatizarea proceselor la nivelul întregii instituții, oferind pentru clujeni o cale mai simplă și mai comodă de a depune cererile”, a precizat primarul Emil Boc.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania