Consiliul Local Sfântu Gheorghe a aprobat luni proiectul de hotărâre privind modificarea bugetului general al municipiului, alocând 5,2 milioane de lei pentru sprijinirea elevilor şi profesorilor la începutul noului an şcolar.

Din această sumă, 4,03 milioane de lei vor fi alocate direct unităţilor de învăţământ pentru achiziţionarea de tablete cu internet pentru elevi, echipamente de protecţie şi dezinfecţie, pentru a suporta cheltuielile cu pregătirea cadrelor didactice, pentru acoperirea costurilor pentru abonamentele platformelor de predare online, dar şi pentru achiziţionarea de bănci individuale în şcoli.

1,2 milioane de lei au fost alocați pentru acordarea de sprijin pentru profesorii din învățământul primar, gimnazial și liceal din Sfântu Gheorghe, care vor primi o sumă de până la 1.500 de lei pentru achiziționarea de laptopuri, printr-un program menit să asigure continuitatea actului educațional în contextul epidemiologic actual. În cazul în care beneficiarul doreşte achiziţionarea unui laptop care depăşeşte valoarea acordată, acesta va suporta diferenţa de preţ din fonduri proprii.

„Laptopurile vor intra în proprietatea profesorilor, iar intenţia noastră a fost să dăm libertate în ceea ce priveşte alegerea mărcilor şi a configuraţiilor. În cazul în care vor fi mai multe solicitări decât bugetul alocat, se va lua în calcul ordinea depunerii cererilor, dar eu îmi doresc ca în acest caz să mărim suma alocată acestui program în aşa fel încât fiecare cadru didactic care doreşte să poată să primească acest ajutor”, a declarat primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Árpád.

Pentru a putea beneficia de sprijinul financiar oferit de municipalitate, profesorii interesați trebuie să își desfășoare activitatea într-o unitate de învățământ din Sfântu Gheorghe, să nu fi aplicat în ultimii 5 ani pentru un program similar la nivel național prin care să beneficieze de aceeași facilitate și să activeze în sistemul de învățământ cel puțin pe perioada anului 2020-2021.

Cererile pot fi descărcate de pe site-ul Primăriei și depuse, împreună cu o copie a actului de identitate, până în 21 septembrie, la compartimentul Relații cu Publicul, Informații, Registratură din cadrul instituției.

„Depinde de noi ce vom face pe 14 septembrie. Depinde de noi dacă vom fi în scenariul verde, aşa cum suntem acuma, iar eu cred că interesul nostru al tuturor este ca pe 14 septembrie copiii să meargă la şcoală. Învăţământul să se desfăşoare în condiţii cât mai aproape de normalitate, şi să putem asigura atât elevilor cât şi cadrelor didactice condiţii prin care să se simtă în siguranţă”, a spus primarul Antal Árpád.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania