Endava, una dintre cele mai importante companii de software din România, a dezvoltat pro bono aplicația mobilă Via Transilvanica, disponibilă atât pe iOS, cât și pe Android.

Realizarea aplicației vine în contextul parteneriatului dintre Endava și Tășuleasa Social, demarat în 2018, când specialiștii Endava au dezvoltat platforma online pentru Via Transilvanica. Odată cu lansarea aplicației, Via Transilvanica a inaugurat cele mai noi tronsoane, din județele Mureș și Harghita, respectiv 285 de kilometri nou marcați. În total, traseul are 685 de kilometri, din 1.000, cât presupune proiectul.

„Parteneriatul dintre Endava si Tășuleasa Social a apărut în mod natural, întrucât împărtășim aceeași cultură și suntem ghidați de aceleași valori. Obiectivul companiei noastre este de a crea un impact pozitiv în organizațiile clienților noștri, în comunitățile din care facem parte și, în același timp, de a genera oportunități de creștere și dezvoltare pentru oamenii care sunt alături de noi în acest demers. Ne dorim să continuăm acest parteneriat, creând un impact pozitiv in comunitățile din care facem parte, cu atât mai mult cu cât experimentăm o perioada fără precedent”, a declarat Isabela Buhai, manager regional Endava.

Aplicația Via Transilvanica – dezvoltată atât pentru iOS, cât și Android –  reprezintă un pas firesc ulterior creării website-ului viatransilvanica.com. Printre caracteristicile disponibile în aplicație se numără posibilitatea de a naviga virtual pe traseul Via Transilvanica, împărțit în șapte regiuni istoric-culturale: Bucovina, Călimani, Terra Siculorum, Terra Saxonia, Valea Mureșului, Terra Daco-Romana și Valea Cernei, respectiv cele zece județe pe care le străbate: Suceava, Bistrița-Năsăud, Mureș, Harghita, Brașov, Alba, Sibiu, Hunedoara, Mehedinți și Caraș-Severin.

Potrivit companiei, fiind un instrument de ghidaj ce își propune să faciliteze experiența călătorului, aplicația oferă user-ului posibilitatea de a verifica diferitele puncte de interes de-a lungul traseului, de a-și stabili un traseu pe zonele marcate, de a consulta facilitățile existente, precum și de a le salva  pentru utilizare ulterioară in drumețiile lui. Mai mult, în aplicație se poate planifica o călătorie în funcție de timpul pe care excursionistul îl poate aloca drumeției, aceasta fiind adăugată ulterior în calendar.

„Se pun frecvent două întrebări când este vorba de Via Transilvanica. Când se va termina tot traseul și dacă se va face o aplicație Via Transilvanica? Dacă la prima întrebare este imposibil să răspundem în acest moment, la a doua așteptarea a luat sfârșit. Avem acum o unealtă pe care partenerul nostru digital Endava o pune la dispoziție. Sunt convins că aceasta va face parte din călătorie si că va face Calea Transilvanica o experiență de neuitat și un drum pe care să nu te poți rătăci. Mulțumesc echipa Endava!”, a declarat Alin Uhlmann Ușeriu, președintele Asociației Tașuleasa Social.

Atât website-ul, cât și aplicația au fost realizate cu un sistem care permite gestionarea conținutului într-un mod facil, astfel încât se pot adăuga câmpuri noi sau redenumi altele vechi, fără a fi necesară intervenția echipei de dezvoltare.

Endava România și Asociația Tășuleasa Social nu se află la prima colaborare, angajații Endava implicându-se activ, de-a lungul timpului, în sesiunile de împăduriri organizate de asociație, dar și ca voluntari ori participanți în cadrul competiției Via Maria Theresia, proiect susținut de companie în calitate de partener. În urmă cu doi ani, Endava a lansat și platforma online Via Transilvanica.

Compania Endava este lider în furnizarea de servicii tehnologice de ultimă generație și își sprijină clienții în dezvoltarea propriilor organizații, prin utilizarea soluțiilor scalabile de Distributed Enterprise Agile. Endava colaborează cu clienții săi, integrându-se perfect cu echipele acestora, catalizând ideile și livrând soluții robuste. Clienții Endava activează în industriile de Plăți, Servicii Financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom), Bunuri de Consum, Logistică și Medicală. La 31 decembrie 2019, Endava avea un număr de 6.267 de angajați la nivel global în birourile sale din America de Nord, Europa de Vest și în centrele de livrare din România, Moldova, Bulgaria, Serbia, Macedonia, Argentina, Uruguay, Venezuela și Columbia.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania