CNAIR a semnat marți, cu UMB, un contract de aproape 1,4 miliarde lei fără TVA pentru proiectarea (12 luni) și construirea (24 luni) unui tronson de 30 de kilometri între Nădășelu și Zimbor, pe Autostrada A3 Transilvania. Asociația Pro Infrastructură (API) prezintă o parte din detaliile tehnice ale acestui proiect și semnalează problemele cu care s-ar putea confrunta constructorul, dacă autoritățile nu fac o serie de pași birocratici necesari.
„O parte a acestui sector între Nădășelu și Mihăiești (17 km) a fost contractat de CNAIR în 2016, însă reziliat un an mai târziu fără lucrări începute. Proiectul se încadrează într-un relief dificil, traversând zone deluroase de-a lungul drumului național DN1F Cluj Napoca – Zalău. Vor fi construite peste 6 km de poduri, pasaje și viaducte, se vor executa deblee ce vor ajunge chiar și la 25 de metri adâncime, volumul de săpături (7 milioane de metri cubi) și umpluturi (2 milioane de metri cubi) fiind impresionant. Suprafața totală ce va fi expropriată se apropie de 3 milioane de metri pătrați, o potențială provocare birocratică pentru statul român fiind scoaterea din fondul forestier a zonelor împădurite. Dealurile traversate de autostradă cu risc ridicat de alunecare vor fi consolidate, iar pentru numeroasele cursuri de apă intersectate se vor executa lucrări hidrotehnice consistente. Pe traseu se vor construi 4 parcări, un nod rutier la Zimbor și un punct de sprijin în cadrul acestui nod”, au explicat reprezentanții API pe pagina de Facebook a asociației.
Asociația Pro Infrastructură solicită CNAIR și Ministerului Transporturilor să urgenteze realizarea exproprierilor în județul Sălaj și să parcurgă cât mai rapid toți pașii birocratici aferenți scoaterii din circuitul forestier a suprafețelor împădurite, astfel încât constructorul să se poată desfășura pe un șantier liber de sarcini.
(FOTO: Asociația Pro Infrastructură)