Campionatul Naţional de Raliuri Betano a revenit pe asfalt pentru Transilvania Rally, a cincea etapă din sezonul 2020. Parte a două campionate europene, Tour European Rally şi European Rally Trophy, competiţia din judeţul Cluj a programat peste 130 de kilometri cronometraţi, incidentele de cursă, schimbările de vreme şi ploile abundente caracterizând desfăşurarea cursei, scrie Agerpres.

DTO Rally Team s-a aliniat la startul Transilvania Rally în formulă completă, cu cinci echipaje: Cristi Dolofan şi Petre Tobă au participat cu Citroen-ul C3R5, Eugen Cărăgui şi Robert Fus la bordul Peugeot-ului 208 R2, în timp ce Bogdan şi Delia Năstase au revenit în cadrul clasei 11, pe un Mitsubishi Lancer EVO. Raul Badiu şi Rareş Fetean au continuat campania în cadrul Cupei Dacia, în timp ce Dorin Banciu şi Ioana Stan s-au aliniat la start cu superba Toyota Corolla GT3.

Motorsportul este deseori periculos, evoluţiile la limită fiind recompensate cu timpi extraordinari sau taxate cu ieşiri în decor. De acest lucru a avut parte şi echipajul format din Eugen Cărăgui şi Robert Fus, implicat într-un incident în prima parte a zilei de sâmbătă. Pe o secţiune rapidă, cei doi au ieşit în decor, lovind un copac şi aducând daune serioase maşinii de concurs. Deoarece pilotul DTO Rally Team s-a resimţit după şoc, a fost necesară intervenţia ambulanţei pentru acordarea primului ajutor.

Eugen a fost transportat la spital, unde a avut parte de controale amănunţite prin care s-a determinat faptul că este în afara oricărui pericol. Deşi a suferit lovituri la genunchi şi are parte de o vertebră tasată, Cărăgui urmează în aceste zile un proces de refacere completă, care va fi urmat de o perioadă de repaus. în paralel, Robert Fus, copilotul echipajului, nu a suferit lovituri şi este într-o stare foarte bună după incident.

‘Intensitatea sentimentelor trăite în momentul în care CRO (Responsabilul Relaţii cu Concurenţii) m-a anunţat că echipajul 13 a suferit un accident şi este necesară intervenţia ambulanţei, fără a avea iniţial alte detalii, nu poate fi descrisă în cuvinte. Doar când am ajuns la spital şi uşile ambulanţei SMURD au fost deschise, iar Eugen a zâmbit (deşi vizibil afectat de durere), abia atunci am înţeles că lucrurile sunt cât se poate de bine în contextul dat. Mulţumirile noastre merg către personalul medical care a intervenit cu mult profesionalism la faţa locului, dar şi către medicii de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj. Gestionarea evenimentului a fost făcută foarte bine de oficialii FRAS, iar suportul şi interesul arătat de majoritatea celor implicaţi în acest sport ne onorează’ a spus la finalul cursei Traian Pavel, team manager-ul DTO Rally Team.

Cu un început bun de cursă, Cristi Dolofan şi Petre Tobă au avut parte de timpi competitivi în prima zi a competiţiei, clasându-se pe locul 5 în cadrul clasei RC2, una foarte populată la Cluj. Schimbarea de vreme de sâmbătă şi incidentul suferit de Eugen şi Robert i-au făcut pe cei doi să reducă ritmul în timpul ploilor de sâmbătă, astfel încât echipajul a încheiat Transilvania Rally pe locul şase în clasa RC2 în Campionatul Naţional de Raliuri Betano.

Reveniţi pe probele speciale după o pauză de trei curse, Bogdan şi Delia Năstase au avut un raliu excelent la Cluj. Echipajul a dominat competiţia şi s-a impus pe aproape toate probele speciale, reuşind o victorie categorică în cadrul clasei 11 şi aducând puncte maxime pentru DTO Rally Team. ‘Transilvania Rally a avut o configuraţie nu tocmai pe placul nostru, fiind peste 80% ‘la vale’. Prima zi am simţit că mergem la curse şi am avut un ritm foarte bun, însă sâmbătă, ploaia, vestea despre colegii noştri şi alegerea greşită a cauciucurilor au fost factori care ne-au impus un ritm safe! Cu toate acestea, ne-am adaptat şi am reuşit o clasare bună, chiar dacă am mers la distracţie! Ne era dor! Ne pare rău pentru Eugen şi Robert şi le dorim recuperare uşoară, moralul ridicat şi să revină şi mai puternici pe probe!’ a spus Bogdan Năstase.

Pentru Raul Badiu şi Rareş Fetean, revenirea în Campionatul Naţional de Raliuri Betano a fost una de succes. Echipajul a continuat campania din Cupa Dacia şi a pornit cu un obiectiv clar: victoria în cadrul clasei RC5 şi în cupa monomarcă. Având un ritm constant şi rapid de-a lungul probelor speciale, cu victorii în cadrul categoriei pe aproape toate specialele şi cu o evoluţie matură, Raul şi Rareş au reuşit maximul la Cluj. Victoria în Cupa Dacia i-a readus în fruntea clasamentului, în timp ce lupta pentru titlul clasei RC5 se va da la Bacău, unde are loc Raliul Moldovei, în luna octombrie. ‘A fost o victorie tristă pentru mine, din cauza incidentelor, unele dintre ele chiar grave. Sper ca cei implicaţi să îşi revină cât mai repede, atât fizic, cât şi psihic, şi să îşi păstreze pofta de competiţii şi raliuri.’ a spus Raul Badiu la finalul cursei.

Problemele tehnice întâmpinate în prima zi de concurs au adus abandonul pentru Dorin Banciu şi Ioana Stan. Concurând cu un model Toyota Celica GT3, echipajul a fost nevoit să spună stop evoluţiei în Transilvania Rally după prima zi de concurs.

Prin prisma rezultatelor obţinute de către echipaje, DTO Rally Team a ocupat locul al treilea în clasamentul echipelor la Transilvania Rally, sezonul de raliuri continuând în luna octombrie cu macadamul din judeţul Bacău. Deşi calendarul programa Raliul Aradului în aceeaşi perioadă, anularea competiţiei din vestul ţării a forţat Federaţia Română de Automobilism Sportiv să introducă o nouă cursă în calendar: Raliul Moldovei.

În sezonul 2020, echipajele DTO Rally Team au alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Vilma, Catena, Tellur, Total, Oscar Downstream şi HidroGaz.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania