Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a constatat conflictul de interese penal în cazul comisarului şef de poliție penitenciară Zoltán Miklos, director al Penitenciarului Miercurea Ciuc. Mai exact, comisarul şef de poliție penitenciară Zoltán Miklos este acuzat de ”conflict de interese penal”, respectiv „folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane”.

În cazul său, ANI a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Miercurea Ciuc, cu privire la posibila încălcare a dispoziţiilor art. 301 din Codul Penal, referitor la „conflictul de interese penal”, respectiv „folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane”.

Acesta este acuzat că, în calitate de director al penitenciarului, a aprobat, la data de 06 noiembrie 2018, Decizia prin care începând cu data de 01 iulie 2018 nouă funcţionari publici cu statut special din cadrul penitenciarului (printre care şi fratele său), beneficiază de majorarea de 50% pentru lucrări de excepţie şi misiuni speciale, pe o perioadă de 3 luni, precum şi Tabelul Nominal, anexat Deciziei. 

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. MAGDALENA NICULESCU şi LAZEA DORIN DAN au depus un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menţionate au încălcat următoarele prevederi legale: 

–          art. 79, alin. (1), lit. a) şi lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Funcţionarul public este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situaţii: a) este chemat să rezolve cereri, să ia decizii sau să participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice şi juridice cu care are relaţii cu caracter patrimonial; […] c) interesele sale patrimoniale, ale soţului sau rudelor sale de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcţiei publice.”

 –          art. 84, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de membru al Guvernului este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: a) orice altă funcţie publică de autoritate, cu excepţia celei de deputat sau de senator ori a altor situaţii prevăzute de Constituţie”.  

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania