Asociația Pro Infrastructură (API) a dat publicității o filmare a stadiului actual al lucrărilor la Lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda unde, susțin cei de la API, grecii de la Aktor au turat motoarele în ultimele săptămâni, ajungând la un ritm de lucru corespunzător pentru o asemenea lucrare. Stadiul fizic al celor 24 de kilometri se apropie de 80%, iar menținerea ritmului actual ar putea aduce deschiderea acestui tronson în a doua jumătate a anului viitor.

API spune că pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda grecii de la Aktor au turat motoarele în ultimele săptămâni, ”ajungând în ceasul al 12-lea, la 6 ani de la debutul contractului, la un ritm de lucru corespunzător pentru o asemenea lucrare”.

”După o sumedenie de zone construite și refăcute în mod repetat în acești ani de șantier, grecii și-au dat în sfârșit seama că doar prin protejarea terasamentelor vor ieși din acest cert vicios. Așa că au suplimentat considerabil echipele care se ocupă de sistemul de scurgere a apei de pe autostradă. Au avansat consistent și la așternerea balastului stabilizat și asfaltului, rămânând pentru 2021 doar câteva puncte nevralgice neacoperite. La structuri subcontractorul Retter se apropie de finalizarea celui de-al doilea pod peste Mureș de la Sâncrai.”, susține Asociația Pro Infrastructură.

Punctul critic al șantierului rămâne în continuare zona nodului rutier de la Teiuș cu podul peste calea ferată Alba Iulia-Cluj Napoca, unde se desfășoară o cursă contra-cronometru pentru finalizarea pilelor podului până la începutul lunii decembrie, când este programată întreruperea liniei pentru ridicarea tablierului metalic.

Dacă se menține ritmul de lucru bun, iar CNAIR va face plățile rapid pentru lucrările efectuate, există toate șansele să circulăm pe cei 24 de km în a doua jumătate a anului viitor.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania