O aplicație de tele-asistență medicală, al cărei beneficiar este Spitalul Clinic Județean de Urgență din Cluj-Napoca, a fost dezvoltată de Cluj IT Cluster, experți ai Universității Tehnice Cluj-Napoca și compania olandeză Spectator HealthCare Technology.
ClujMedicApp poate fi descărcată din GooglePlay și utilizată de orice pacient, pentru orice formă de afecțiune, astfel încât să se poată evita un drum la spital și totodată să poată intra în contact direct cu medici specialiști, inclusiv în sistem video.
Potrivit Prefecturii Cluj, aplicația este menită să ajute pacienții cu sfaturi medicale și consultații la distanță, în sistem tele-asistență medicală.
Se creează un cont în care se pot încărca informații medicale, pe mai multe categorii, în funcție de nevoile fiecăruia.
Operatorul din UPU poate vedea istoricul și poate face consultația la distanță și discuta cu pacientul în funcție de aceste date, urmărindu-se astfel în timp și evoluția stării de sănătate.
Funcționează deocamdată doar pe sistem Android, însă este în lucru și o versiune pentru iOS.
Aplicația este atât pentru pacienții COVID-19, cât și pentru cei cu alte afecțiuni, pentru pacienți externați care necesită o anumită perioadă de monitorizare post-spitalicească sau pentru pacienți care se confruntă cu o problemă de sănătate care necesită asistență de specialitate. Aceasta va fi actualizată constant, în funcție de nevoile apărute.
Medicii rezidenți care răspund solicitărilor prin intermediul aplicației pot cere sprijinul altor colegi de specialitate și pot apela chiar ei numărul de urgență 112, dacă situația o impune.
Tele-asistența medicală este oferită de la două puncte de lucru: UPU și Centrul de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca.