Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat că s-au stabilit câştigătorii licitaţiei de proiectare pentru două loturi din Autostrada Nordului Baia Mare – Suceava, un lot însă fiind contestat.
Ministrul a explicat vineri, într-o conferinţă de presă susţinută la Satu Mare, că pentru fiecare lot au fost trei oferte şi în maximum 10 zile se vor semna contractele pentru două loturi.
„Au fost trei oferte pentru fiecare tronson în parte, aceste oferte au fost analizate, s-a stabilit câştigătorul şi pentru lotul II şi lotul III şi anume Bistriţa – Vatra Dornei, Vatra Dornei – Suceva. Nu au fost contestaţii, undeva în maxim o săptămână, 10 zile vom semna contractul cu antreprenorul desemnat câştigător pentru a realiza documentaţia. Termen 18 luni pentru a o preda. Imediat ce predă documentaţia, scoatem la licitaţie execuţia. Finanţarea, aşa cum am spus, noi o propunem a fi realizată din fonduri europene”, a declarat Bode, citat de AGERPRES.
Potrivit acestuia, lotul I Baia Mare – Bistriţa a fost contestat, urmând ca acest contract să fie semnat anul viitor.
„Din păcate, pentru lotul I, cel care ne impactează pe noi şi ne interesează cel mai mult, este înregistrată o contestaţie. După ce se va încheia perioada de răspuns, mai întâi la CNSC, vedem dacă merge mai departe la Curtea de Apel cel care a făcut contestaţie, la începutul anului vrem să semnăm contractul de documentaţie şi pentru lotul I. De altfel, cea mai avansată porţiune din tot ce înseamnă Autostrada Nordului este drumul de legătură dintre varianta ocolitoare (a municipiului Satu Mare – n.r.) şi ieşirea spre Oar (frontiera cu Ungaria – n.r.). Acolo am semnat ordinul de începere şi am convingerea că se vor respecta termenele”, a mai spus Bode.
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat în 20 noiembrie anul acesta legea care aprobă obiectivul de investiţii Autostrada Nordului Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava.
Legea intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2021.
„Obiectivul de investiţii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. (…) Termenul de execuţie a obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a acestei legi”, prevede actul normativ.