Perioada sărbătorilor de iarnă aduce strălucire și un farmec aparte în localitățile noastre. Orașele sunt împodobite cu ghirlande, ornamente luminoase și decorațiuni de Crăciun, pentru a oferi o atmosferă specială de sărbători. Desigur, toate acestea înseamnă costuri pentru administrațiile locale, bani publici cheltuiți pentru iluminatul festiv și pentru cumpărarea sau închirierea de decorațiuni. Modul în care unele primării din țară au gestionat în ultimii ani achizițiile pentru perioada sărbătorilor de iarnă a stârnit controverse și, ca în cazul altor contracte pe bani publici, iluminatul festiv și furnizarea de decorațiuni de sărbători au devenit o afacere bună pentru firme abonate la contracte cu statul.

În acest an, unele administrații locale au decis să reducă costurile privind pregătirile pentru sărbătorile de iarnă din cauza pandemiei de COVID-19. În unele orașe s-a renunțat la Târgurile de Crăciun sau la împodobirea unor zone, în condițiile restricțiilor la nivel național impuse pentru această perioadă sau pentru a face economii la bugetele locale, afectate de cheltuieli suplimentare pentru spitale, școli și măsuri anti-COVID-19. În alte orașe, însă, cheltuielile pentru ”beculețe” au fost cel puțin la fel de mari ca în anii precedenți sau chiar mai mari.

Spre exemplu, printre administrațiile care au alocat sume mari în acest an pentru sărbătorile de iarnă se numără Primăria Brașov – peste 798.000 de lei (cu TVA) și Satu Mare (peste 560.000 de lei). În Târgu Mureș, iluminatul festiv a costat peste 197.000 de lei (plus TVA), în Reșița – peste 133.000 de lei (fără TVA), în Bistrița – peste 131.000 de lei (fără TVA), în Alba Iulia peste 156.000 (cu TVA), în Miercurea Ciuc – aproape 140.000 de lei.

ȘTIRILE TRANSILVANIEI a solicitat o situație centralizată a tuturor contractelor de achiziție publică din perioada 2016 – 2020 având ca obiect cumpărarea și închirierea de instalații de iluminat și ornamente și decorațiuni pentru sărbătorile de iarnă

ȘTIRILE TRANSILVANIEI a documentat modul în care primăriile municipiilor reședință din județ din Transilvania, Banat și Crișana au gestionat în acest an cheltuielile privind sărbătorile de iarnă, ce sume au fost alocate și pentru ce fel de contracte, în perioada 2016 – 2020. Au fost trimise solicitări oficiale municipalităților din Alba Iulia, Arad, Baia Mare, Bistrița, Brașov, Cluj-Napoca, Deva, Miercurea Ciuc, Oradea, Reșița, Satu Mare, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara și Zalău. Doar o parte dintre aceste administrații ne-au răspuns. Ceilalți au solicitat timp suplimentar pentru a formula un punct de vedere.

Ziarul a solicitat administrațiilor locale o situație centralizată a tuturor contractelor de achiziție publică din perioada 2016 – 2020, având ca obiect cumpărarea și închirierea de instalații de iluminat și ornamente și decorațiuni pentru sărbătorile de iarnă. Am cerut responsabililor din primării să explice, în cazul contractelor de închiriere, de ce a fost considerată oportună închirierea decorațiunilor de sărbători și nu cumpărarea lor și doar înlocuirea anuală a produselor deteriorate sau defecte. O altă solicitare a ziarului a vizat achiziția de cadouri și produse de sărbători (agende, calendare, pachete de cadouri pentru colindători etc.). Am întrebat primăriile dacă în acest an, în contextul pandemiei de COVID-19, au alocat bani pentru cumpărarea acestor produse.

ȘTIRILE TRANSILVANIEI vă prezintă prima parte a acestei monitorizări, cu situația cheltuielilor privind iluminatul festiv, ornamentele, decorațiunile și produsele pentru sărbătorile de iarnă ale primăriilor care au răspuns până în prezent la solicitarea ziarului –  Alba Iulia, Arad, Bistrița, Brașov, Miercurea Ciuc, Reșița, Satu Mare, Sibiu, Târgu Mureș și Zalău. Ziarul așteaptă răspunsurile de la celelalte municipalități – Baia Mare, Cluj Napoca, Deva, Oradea, Sfântu Gheorghe, Timișoara, care au transmis că au nevoie de o perioadă mai mare pentru centralizarea informațiilor.

În unele municipii, firmele care au obținut contractul de concesiune pentru serviciul de iluminat public se ocupă și de iluminatul festiv pentru sărbătorile de iarnă. Unele primării au transmis doar informații generale despre contractul de concesiune pentru serviciul de iluminat public, în care intră și iluminatul festiv, fără să prezinte detaliat cât a costat acest serviciu în fiecare an, în perioada 2016 – 2020. Este cazul Primăriilor Alba Iulia și Arad. În Alba Iulia, serviciile de închiriere și montare a ornamentelor luminoase au fost executate, în perioada 2016 – 2020, de o societate privată, în baza unui contract de concesionare a serviciului de iluminat public din 2012. Primăria Alba Iulia a transmis ziarului doar evaluarea financiară pentru iarna 2020 – 2021 privind iluminatul festiv, în valoare de peste 156.000 de lei (cu TVA). Primăria Arad a transmis că, prin contractul de concesiune al serviciului de iluminat public din municipiu încheiat în 2013, se prevede realizarea iluminatului festiv pentru sărbătorile de iarnă pentru întreaga perioadă de 25 ani a derulării contractului (2013 – 2038). Municipalitatea nu a precizat cât a costat iluminatul festiv în perioada 2016 – 2020.

În Brașov și Satu Mare s-a optat pentru aceeași soluție, iluminatul festiv realizat de firma care gestionează iluminatul public, dar municipalitațile din cele două orașe au transmis ziarului costurile anuale pentru perioada 2016 – 2020 privind iluminatul festiv.

În alte cazuri, monitorizarea ziarului acoperă situația achizițiilor la momentul în care primăriile au transmis răspunsul (sfârșitul lunii noiembrie, începutul lunii decembrie). Unele primării au putut să facă achiziții directe pentru sărbătorile de iarnă ulterior răspunsului transmis ziarului sau lucrările de montaj pentru iluminatul festiv au fost efectuate și facturate ulterior datelor trimise ziarului (cazul Primăriei Sibiu). Municipalitatea din Sibiu a încheiat în ianuarie anul acesta un contract de delegare a gestiunii serviciului de iluminat publicat în municipiu și în stațiunea Păltiniș pentru patru ani, în care este inclus și iluminatul festiv. Valoarea maximă estimată pentru cei patru ani de contract pentru iluminatul festiv în Sibiu și Păltiniș este 3,59 milioane de lei. Iluminatul festiv pentru acest an a fost pus în funcțiune în 1 decembrie, ulterior transmiterii răspunsului pentru ziar, lucrările nefiind facturate la acel moment.

Printre administrațiile din Transilvania care au alocat sume mari în acest an pentru sărbătorile de iarnă se numără Primăria Brașov – peste 798.000 de lei (cu TVA) și Satu Mare (peste 560.000 de lei). În Târgu Mureș, iluminatul festiv a costat peste 197.000 de lei (plus TVA), în Reșița – peste 133.000 de lei (fără TVA), în Bistrița – peste 131.000 de lei (fără TVA), în Alba Iulia peste 156.000 (cu TVA), în Miercurea Ciuc – aproape 140.000 de lei.

Diferențe mari între cheltuielile municipiilor

În perioada 2016 – 2019, Primăria Brașov a avut costuri de 4,1 milioane de lei (cu TVA) pentru iluminatul festiv pe perioada sărbătorilor de iarnă. În aceeași perioadă, Primăria Satu Mare a cheltuit 2,56 milioane de lei, mai mult decât Primăria Sibiu, unde costurile au fost de 1,37 milioane de lei (cu TVA).  În cei patru ani, Primăria Bistrița a cheltuit pentru sărbătorile de iarnă peste 685.000 de lei (fără TVA), Primăria Arad și Centrul Municipal de Cultură Arad – peste 588.000 de lei (fără costurile pentru iluminatul festiv în municipiu), Primăria Miercurea Ciuc – peste 473.000 de lei, Primăria Zalău – peste 425.000 de lei (cu TVA), Primăria Târgu Mureș – peste 180.000 (plus TVA), Primăria Reșița – aproape 160.000 de lei (fără TVA).

ALBA IULIA

În perioada 2016 — 2020 închirierea și montarea ornamentelor luminoase au fost executate de SC FLASH LIGHTING SERVICES  SA, în baza unui contract de concesionare a srrviciului de iluminat public încheiat în 2012.

Contractul s-a încheiat în urma unei licitații publice, iar prețurile se modifică la solicitarea operatorului în baza legislației în domeniu.

Potrivit Primăriei Alba Iulia, prin închiriere sunt asigurate de către operator ornamente diferite în fiecare an la preț de 1/3 față de cumpărarea acestora.

La momentul primirii adresei ziarului, nu erau în derulare alte proceduri de achiziție pentru cumpărare / închiriere echipamente pentru sărbătorile de iarnă.

Primăria Alba Iulia nu a achiziționat agende, calendare, pachete de cadouri pentru sărbătorile de iarnă.

Evaluare financiară iluminat festiv / decorațiuni 2020-2021

Total fără TVA – 131.728,41 lei

Total cu TVA – 156.756,81 lei

ARAD

Prin Contractul de concesiune al serviciului de iluminat public din Municipiul Arad, încheiat în 1.11.2013, se prevede realizarea iluminatului festiv pentru sărbătorile de iarnă pentru toata perioada de 25 ani a derulării contractului (2013-2038). Suma prevazută în contract este de 3.243.516,46 de euro fără TVA pentru montare, punere în funcțiune și întreținere elemente ale iluminatului festiv pentru perioada derulării contractului în baza comenzilor municipalității.

Contractul de concesiune a fost atribuit prin licitație publică deschisă. Concesionarul serviciului de iluminat public din municipiul Arad este Asocierea ELBA S.A.- ELBA COM S.A..

La momentul întocmirii răspunsului către ziar, Serviciul Achiziții Publice al Primăriei Arad nu avea în derulare achiziții pentru cumpărare / închiriere instalații de iluminat, ornamente și decorațiuni pentru sărbătorile de iarnă.

Pentru sărbătorile de iarnă din acest an, Primăria Arad a făcut două achiziții directe. Prima, în 29 octombrie 2020, pentru achiziție, transport, montare și demontare a 12 brazi naturali (11 de 8 – 10 m. și unul de 16 -20 m.). Valoarea achiziției: 77.209 de lei, furnizor: Serdana Forest. Municipalitatea a mai cumpărat și agende și plannere de la societatea Adiva Impex. Valoarea achiziției: 13.555 de lei. Achiziția cuprinde: agende A5 datate și nedatate: 1000 buc., agende A5 hârtie ivory – 40 buc., plannere mici și mari: 850 buc.

Situația achizițiilor din perioada 2016 – 2019 – Primăria Arad

2016

SC PANIPROD H&R SRL – Achizitie, transport, montare si demontare a 13 bucati brazi naturali (12 bucati de 8-10M si o bucata de 18-20m) – 96.960,00 lei – Achizitie directa

SC ADIVA IMPEX SRL – Achiziție agende si plannere (Agende datate si nedatate: 800 buc, plannere mici si mari:       600 buc) – 10699,50 lei – Achizitie directa

2017

SC PANIPROD H&R SRL – Achizitie, transport, montare si demontare a 13 bucati brazi naturali (12 bucati de 8-10M si o bucata de 18-20m) – 99.710,10 lei – Achizitie directa

SC SELGROS CASH&CARRY SRL – Decoratiuni pentru sarbatorile de iarna (globuri, instalalii, panglica decorativa, funde si beteala) – 5.765,15 lei – Achizitie directa

SC ADIVA IMPEX SRL – Achiziție agende si plannere (Agende datate si nedatate: 1000 buc, plannere mici si mari:     600 buc) – 8.603,11 lei – Achizitie directa

2018

SC SALUBRIO VEST SRL – Achizitie, transport, montare si demontare a 13 bucati brazi naturali (12 bucati de 8-10M si o bucata de 18-20m) – 98.770 lei – Achizitie directa

SC SELGROS CASH&CARRY SRL – Achizitie brad artificial 3,6m – 2.000 lei – Achizitie directa

SC ADIVA IMPEX SRL – Achiziție agende si plannere (Agende datate si nedatate: 1000 buc, plannere mici si mari:     600 buc) – 12.744,90 lei – Achizitie directa

2019

SC PANIPROD H&R SRL – Achizitie, transport, montare si demontare a 12 bucati brazi naturali (11 bucati de 8-10M si o bucata de 16-20m) – 94.962 lei – Achizitie directa

SC SELGROS CASH&CARRY SRL – Achizitie brazi artificiali (12 bucati 2,20 m și 2 buc. de 2,50m) – 6.577,80 lei – Achizitie directa

SC ADIVA IMPEX SRL – Achiziție agende si plannere (Agende A5 datate și nedatate: 1000 buc, agende A5 hartie ivory – 40 buc., plannere mici si mari: 850 buc) – 19.593,35 lei – Achizitie directa

SC SELGROS CASH&CARRY SRL – Decoratiuni pentru sarbatorile de iarna (globuri suport brazi, instalatii, panglica decorativa, funde si beteala) – 11.891,12 lei – Achizitie directa

La momentul primirii solicitării din partea ziarului, Centrul Municipal de Cultură Arad nu avea în derulare proceduri de achiziție publică având ca obiect cumpărarea sau închirierea de instalații de iluminat, ornamente și decorațiuni pentru sărbătorile de iarnă.

Instituția a făcut achiziții pentru pachete cu dulciuri de Moș Nicolae distribuite preșcolarilor și școlarilor de la toate grădinițile și școlile din municipiul Arad. Au fost două achiziții de pachete cu dulciuri: de la CASH&CARRY SRL – 8773.30 lei și de la IUDITH SERVCOM S.R.L. – 11840,88 de lei.

Situația achizițiilor din perioada 2016 – 2019 – Centrul Municipal de Cultură Arad

Târgul de iarnă 2016 – închiriere ghirlande luminoase – 44748 lei – ELBA-COM S.A.

Târgul de iarnă 2016 – achiziție pachet decorațiuni de Crăciun – 5048,21 lei  – DEDEMAN

Târgul de iarnă 2016 – achiziție pachet ornamente de Crăciun – 8887,56 lei  – CASH&CARRY SRL

Târgul de iarnă 2017 – achiziție articole decorative (instalații electrice) – 3086 lei – DEDEMAN

Târgul de iarnă 2018 – închiriere elemente decorative – 78581,70 lei – TOUCH MUSIC S.R.L.

Târgul de iarnă 2019 – închiriere decor festiv – 49597,90 lei – ELBA-COM S.A.

Procedurile de achiziție s-au făcut prin achiziție directă din SICAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice).

BISTRIȚA

Primăria Bistrița a achiziționat din SICAP de la societatea Nepos Magic Electric SRL închirierea de materiale pentru iluminat festiv. Comanda, în valoare de 131.900 de lei, a fost făcută în 19 noiembrie anul acesta.

Produse închiriate

„În vederea asigurării iluminatului festiv pentru sărbatorile de iarnă 2020-2021, noua administrație a Primăriei Bistrița a decis să instaleze elemente de iluminat festiv și în zone noi, respectiv localitățile componente Unirea, Sărata, Sigmir, Ghinda, Viișoara și Slătinița, Parcul Municipal, Piața lndependenței Nord, Bulevardul Decebal, zona Subcetate pentru a aduce un plus de frumusețe sărbătorilor care se desfășoară în pandemie, cu izolare socială. Astfel, elementele de iluminat festiv vechi s-a stabilit să fie montate în noile locații care nu au beneficiat de iluminat în anii anteriori, iar în zonele reprezentative ale orașului să se folosească elemente noi care să fie achiziționate prin inchiriere cu serviciile complete de montare și demontare. Întrucât timpul de la decizia de extindere a iluminatului festiv până la darea lui în funcțiune (data de 1.12.2020) a fost prea scurt, iar în cazul cumpărării ar fi fost necesar achiziționarea de servicii de montare-demontare și racord la rețeaua de iluminat public, s-a optat pentru servicii de închiriere care includ montarea, demontarea și racordarea la rețeaua de iluminat public a noilor elemente de iluminat festiv”, au precizat pentru ȘTIRILE TRANSILVANIEI reprezentanții Primăriei Bistrița.

Municipalitatea nu are prevăzute în buget fonduri pentru achiziția de cadouri/produse de sărbători.

Situația achizițiilor din perioada 2016 – 2019, iluminat festiv

2016: contract din 18.10.2016, furnizor: SC Elba Com SA, în valoare de 309.860,92 lei fără TVA, achiziționat prin procedură de achiziție publică: procedură simplificată.

2017: contract din 18.10.2017, furnizor: SC Elba Com SA, în valoare de 204.361,79 lei fără TVA, achiziționat prin procedură simplificată.

2018 : contract din 16.07.2018, furnizor: SC Elba Com SA, în valoare de 171.669,25 lei fără TVA, achiziționat prin procedură simplificată.

2019: nu au fost achiziționate sau închiriate elemente pentru iluminat festiv.

BRAȘOV

În  perioada 2016 – 2020, Primăria Brașov nu a avut încheiate contracte privind cumpărarea și/sau închirierea de instalații de iluminat, ornamente și decorațiuni pentru sărbătorile de iarnă.

Instalațiile necesare iluminatului festiv au fost asigurate de firma Flash Lighting Services S.A. București, în baza unui contract din 2005 privind delegarea gestiunii serviciului de iluminat public prin concesiune în municipiul Brașov, prelungit prin act adițional în decembrie 2014 până la data de 2 decembrie 2020. Potrivit Primăriei Brașov, în acest contract au fost incluse serviciile de închiriere instalații/ornamente pentru iluminat festiv, montarea, servisarea și demontarea acestora, fără a avea o evidență separată doar pentru închirierea instalațiilor. Pentru serviciile de mai sus costurile au fost:

– pentru sărbătorile de iarnă 2016 -2017 – 651.641,94 lei.

– pentru sărbătorile de iarnă 2017 – 2018 – 798.529,32 lei.

– pentru sărbătorile de iarnă 2018 – 2019 -1.399.976,21 lei.

– pentru sărbătorile de iarnă 2019 – 2020 – 1.249.935,47 lei.

– pentru sărbătorile de iarnă 2020 – 2021 -798.864,85 lei.

(valorile sunt cu TVA inclus)

“Pentru acest an vor fi montate 346 de ornamente cu înălțimi între 1 și 3 metri. La acestea se adaugă decorațiunile de pe Republicii, aranjate sub forma unor porți, traversările cu țurțuri de pe străzile M. Weiss și Apollonia Hirscher, precum și brăduții din Piata Unirii, Piata Sf. Joan, din fața Consiliului Județean. Peste 350.000 de leduri vor lumina sărbătorile de iarnă. În acest an nu a fost încheiat niciun contract de achiziție publică care are ca obiect achiziția de   cadouri/produse de sărbători (agende, calendare, pachete colindatori) și nici nu există o procedură în derulare pentru achiziția unor astfel de produse”, a transmis Primăria Brașov.

MIERCUREA CIUC

Primăria Miercurea Ciuc a făcut două achiziții pentru sărbătorile de iarnă din acest an. Pentru iluminatul festiv a alocat 130.625 de lei, bani pentru cumpărarea de instalații luminoase, ghirlande și globuri. Achiziția a fost atribuită firmei Electric-Inst SRL (contract de furnizare și de delegare). Al doilea contract este cu Asociația Grafirka pentru ornamente pentru brad și calendar de advent. Valoarea achiziției: 9.000 de lei.

Municipalitatea a transmis ziarului că va achiziționa 300 de agende și 1.000 de calendare de perete prin procedură de achiziție publică directă și, în 3 decembrie, era în faza de solicitare a ofertelor de preț.

Situația achizițiilor din perioada 2016 – 2019 – Primăria Miercurea Ciuc

2016

iluminat festiv – SC Electric-Inst SRL – 110.288,00 lei – contract de furnizare – instalatii luminoase, ghirlande

ornamentele pomului de Craciun – Asociatia Grafirka – 5.000,00 lei – achizitie directă – ornamente brad, calendar de advent

2017

iluminat festiv – SC Electric-Inst SRL – 120.987,00 lei – contract de furnizare + delegare – instalatii luminoase, ghirlande

ornamentele pomului de Craciun – Asociatia Grafirka – 5.500,00 lei – achizitie directă – ornamente brad, calendar de advent

2018

iluminat festiv – SC Electric-Inst SRL – 95.702 lei – contract de furnizare + delegare – instalatii luminoase, ghirlande

ornamentele pomului de Craciun – Asociatia Grafirka – 8.000 lei – achizitie directă pe bază de comandă- ornamente brad, calendar de advent

2019

iluminat festiv – SC Electric-Inst SRL – 119.080,00 lei – contract de furnizare + delegare – instalatii luminoase, ghirlande

ornamentele pomului de Craciun – Asociatia Grafirka – 9.000 lei – achizitie directă pe bază de comandă- ornamente brad, calendar de advent

REȘIȚA

La momentul trimiterii informațiilor pentru ȘTIRILE TRANSILVANIEI, în data de 25 noiembrie, Primăria Reșița derula achiziția de ornamente de iluminat festiv pentru municipiu, livrare echipament, manoperă montaj, realizare alimentări cu energie electrică, punere în funcțiune, asistență tehnică, demontare.

“Achiziția constă din următoarele echipamente: 350 buc. șir luminos galben FLASH (226,871ei/buc.), 70 buc. șir luminos alb-galben FLASH (285,04lei/buc.), poartă luminoasă 5,2x2x3,5m (7622,91lei/buc.), om zăpadă 1 (4081,871ei/buc.), om zăpadă 2 (2899,4lei/buc.), 2 buc. nufăr stilizat (4877,291ei/buc.), pinguin stilizat (3403, 751ei/buc.), 30 buc. conector stâlp mamă-tată (217, 891ei/buc.), furnizate de Electroechipament Industrial Reșița. Valoarea totală (fără TVA): 133.656,51 de lei”, au precizat reprezentanții Primăriei Reșița.

Municipalitatea a transmis că, la data redactării răspunsului pentru ziar, nu are intenția de a achiziționa cadouri / produse de sărbători pentru colindători.

Situația achizițiilor din perioada 2016 – 2019 – Primăria Reșița

15.11.2016 – Furnizare decorațiuni luminoase: „Ornamente de iluminat specifice pentru sărbătorile de iarna” – achiziție directă – SC NORELECTRIC SRL Timișoara – 35.516,25 lei.

24.11.2017 – Ornamente de iluminat festiv pentru sărbătorile de iarnă 2017 – achiziție directă – SC NORELECTRIC SRL Timișoara – 62.851,44 lei.

14.11.2018 – Ornamente și ghirlande luminoase pentru sărbătorile de iarnă – achiziție directă – SC NORELECTRIC SRL Timișoara – 21.837,95 lei.

21.11.2019 – Ornamente luminoase pentru sărbătorile de iarnă – achiziție directă – SC NORELECTRIC SRL Timișoara – 39.399,95 lei.

La nivelul UAT Municipiul Reșița și al serviciilor și instituțiilor din subordinea Primăriei / Consiliului Local Reșița nu s-au încheiat contracte de închiriere de instalații de iluminat, ornamente și decorațiuni pentru sărbătorile de iarnă. La contractele de furnizare atribuite de municipalitate nu s-au încheiat acte adiționale.

SATU MARE

Primaria Satu Mare a încheiat în 2014 și 2018 un Acord Cadru pe baza căruia, în fiecare an, au fost încheiate contracte subsecvente pentru servicii de iluminat ornamental festiv în municipiu, cu Elba Com SA.

2016 – 474.740,02 lei

2017 – 616.770,63 lei

2018 – 796.035,90 lei

2019 – 681.063,93 lei

2020 – 560.445,42 lei

“Toate contractele au la bază procedura de licitație deschisă pentru atribuirea de Acord Cadru și pot fi regăsite în SEAP/SICAP unde au fost publicate anunțurile de participare și atribuire aferente procedurii. S-a optat pentru achiziția serviciilor de iluminat ornamental festiv pentru a crea diversitate de la un an la altul și pentru că Primaria nu deține spații de depozitare a instalațiilor în condiții optime și nici personal specializat pentru întreținerea acestora, respectiv montarea și demontarea lor”, a transmis Primăria Satu Mare.

La momentul transmiterii răspunsului către ziar, în data de 25 noiembrie, Primaria Satu Mare nu avea alocat buget pentru achiziția de cadouri/produse de sărbători.

SIBIU

Primăria Sibiu a încheiat în 29 ianuarie anul acesta un contract de delegare a gestiunii serviciului de iluminat publicat în municipiu și în stațiunea Păltiniș, pentru patru ani, cu Asocierea SC Flash Lighting Services SA și SC Electro-Con Impex SRL. În contract este inclus și iluminatul festiv. Valoarea maximă estimată pentru cei patru ani de contract pentru iluminatul festiv este de 3,59 milioane de lei.

În 20 octombrie anul acesta, Primăria Sibiu a cumpărat, prin achiziție directă, ornamente de iluminat festiv în valoare de peste 107.000. Contractul a fost atribuit firmei MK Illumination.

“Asigurarea iluminatului festiv în Sibiu s-a realizat în fiecare an de către Primăria Sibiu cu respectarea principiului economiei în cheltuirea banului public. Am dorit pe de o parte să asigurăm atmosfera de sărbătoare în oraș, iar pe de altă parte, s-a avut în vedere cheltuirea cu prudență a banului public pentru astfel de amenajări. Din acest motiv, s-a optat în ultimii ani pentru reutilizarea ornamentelor existente, repararea celor defecte și eventuale completări în cazul în care corpurile nu mai pot fi reparate”, au explicat pentru ȘTIRILE TRANSILVANIEI reprezentanții Primăriei Sibiu.

În acest an nici Primăria Sibiu și nici serviciile publice din subordine nu vor produce agende, calendare sau pachete cadou pentru colindători sau colaboratori.

Situație contracte și comenzi ornamente iluminat festiv 2016-2020

TÂRGU MUREȘ

În perioada 2016 – 2020, Primăria Târgu Mureș a încheiat două contracte având ca obiect furnizarea de instalații de iluminat și ornamente pentru sărbătorile de iarnă.

În 27 octombrie 2017, a fost încheiat contractul cu MK ILUMINATION SRL pentru furnizarea de ornamente luminoase, în valoare de 180.125,70 lei + TVA.

În 27 iulie 2020, municipalitatea a încheiat un contract pentru furnizarea de ornamente de iarnă cu societatea SWISS CITY SOLUTIONS, în valoare de 867.845 lei (+ TVA), din care s-au furnizat în acest an ornamente în valoare de 197.200 lei (+TVA): figurină luminoasă urs (1), figurină candelabru (14), figurină Moș Crăciun cu led alb rece și roșu (2), figurină ansamblu Albă ca Zăpada și cei șapte pitici (1).

Serviciul Relații Interne și Internaționale al Primăriei Târgu Mureș a transmis că în bugetul serviciului nu sunt prevăzute sume pentru achiziția de cadouri/produse de sărbători (agende, calendare, pachete de cadouri pentru colindători etc.).

ZALĂU

Primăria Zalău a transmis că, până la data răspunsului către ziar (26 noiembrie 2020), nu există proceduri de achiziție în derulare având ca obiect cumpărarea și închirierea de instalații de iluminat, ornamente sau decorațiuni pentru sărbătorile de iarnă.

“Pentru achiziția de agende și calendare necesare aparatului propriu de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Zalău este cuprinsă în buget suma de 7.000 de lei. Până în acest moment (26 noiembrie – n. red.), Serviciul investiții, achiziții publice are în derulare o achiziție directă, online, pentru cumpărarea de agende și calendare. Se vor achiziționa 40 agende format A4, 260 agende format A5 și 100 calendare triptice pentru angajații Municipiului Zalau. În bugetul Municipiului Zalău pentru anul 2020 este aprobată suma de 100.000 de lei pentru achiziția unor pachete de sărbători pentru pensionari, veterani de razboi, persoane și familii defavorizate, precum și pentru colindători. Având în vedere situația specială în care ne aflăm, cauzată de virusul SARS-CoV-2, în luna decembrie a acestui an, în vederea prevenirii unor eventuale îmbolnăviri, Primăria Municipiului Zalău nu va primi colindători, dar va achiziționa și va oferi pachete persoanelor și familiilor defavorizate, precum și pensionarilor și veteranilor de război”, se arată în răspunsul Primăriei Zalău pentru ȘTIRILE TRANSILVANIEI.

Situația achizițiilor din perioada 2016 – 2019 – Primăria Zalău

04.11.2016 – Neon Lighting SRL – Achiziție directă – Furnizare materiale             pentru iluminat ornamental festiv – 156.222,16 lei (cu TVA).

14.11.2017 – Neon Lighting SRL – Achiziție directă – Furnizare instalații de iluminat festiv – 109.818,77 lei (cu TVA).

06.11.2018 – Neon Lighting SRL – Achiziție directă – Furnizare materiale  pentru iluminat festiv – 159.602 lei (cu TVA).

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania