România începe anul 2021 cu 910 kilometri de autostradă. Nu este sigur dacă anul acesta se va depăși borna de 1.000 de kilometri, însă vestea bună este că în 2021 am putea circula pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca, scrie Digi24.

Așadar, singura porțiune de autostradă care, anul acesta, are șansa de a fi dată în folosință este în Transilvania, potrivit datelor centralizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Este vorba de un lot de aproape 24,25 km, situat aproximativ între Sântimbru și Aiud (județul Alba), care face parte din traseul A10, autostrada cea care leagă Sebeșul de Turda. De altfel, această autostradă A10 face legătura între autostrăzile A1 București – Nădlac și A3 București – Borș, ambele aflate în diferite stadii de execuție cu termene finale foarte îndepărtate.

Odată cu fializarea cestei porțiuni, sibienii vor putea ajunge la Cluj folosind doar autostrada.

„În acest moment este cel mai lung lot pe care se lucrează. Trag nădejde că va fi adus la un grad de finalizare astfel încât să putem circula pe el. Și o să avem autostradă completă, fie și semiprofil pe anumite bucățele, dar o să mergem doar pe autostradă de la Cluj la Sibiu”, a declarat pentru Digi24 Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.

Tot până în vară trebuie să fie gata și restul lucrărilor rămase de executat la primii 17 kilometri din aceeași autostradă. Constructorul italian a reușit pe finalul anului trecut să ajungă cu lucrările într-un stadiu care să permită deschiderea traficului în siguranță pe 15 kilometri din șoseaua de mare viteză. Mai are, însă, de lucrat inclusiv la bretelele de la nodurile Sebeș și Alba Iulia Nord.

Șefii Companiei de Drumuri ar vrea ca anul acesta să fie gata și cei circa 16 kilometri dintre Chețani și Câmpia Turzii, parte din Autostrada Transilvania, unde lucrează un constructor român cu mari probleme financiare. Datele CNAIR arată însă un stadiu al lucrărilor de până în 40%, ceea ce face deschiderea acestui lot până la finalul lunii decembrie aproape imposibilă.

„Din păcate, lotul Chețani-Câmpia Turzii este mai aproape de reziliere decât de finalizare. Îmi vine greu să cred că acest antreprenor mai vrea și mai poate să ducă la bun sfârșit contractul ăsta și se vede asta din felul în care lucrează și din felul în care își tratează subcontractorii, atât pe structuri, cât și subcontractorii pe terasamente, care sunt neplătiți”, arată Ionuț Ciurea.

Din Autostrada Transilvania cu șanse să fie gata anul acesta este tronsonul Târgu Mureș-Ungheni. Are doar circa 9 kilometri din care doar jumătate sunt la profil de atostradă.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania