A început construcţia East-West Gate (EWG), cel mai mare terminal intermodal din Europa, în apropiere de graniţa ungaro-ucraineană, la Fényeslitke. Investiţia privată, în valoare de 22 de miliarde de forinţi (60,8 milioane euro), este subvenţionată de statul ungar, pentru crearea de locuri de muncă, cu 2,95 miliarde de forinţi (peste 8 milioane euro), se arată într-un comunicat remis, luni, de investitorul East-West Intermodális Logisztikai Zrt. agenţiei ungare de presă MTI.

Potrivit comunicatului, terminalul va putea gestiona până la 1 milion de containere TEU anual. La momentul lansării, 15.000 de metri pătraţi de spaţiu de depozitare vor deservi clienţii. Cu ajutorul terminalului EWG, Ungaria poate deveni un participant activ al traficului intercontinental “Noul Drum al Mătăsii”, dintre China şi Europa, deschizând noi oportunităţi pentru exporturile spre China.

Construcţia terminalului intermodal EWG din Fényeslitke, judeţul Szabolcs-Szatmár-Bereg, a început după ce investitorul “East-West Intermodális Logisztikai Zrt.” a achiziţionat suprafaţa de 125 de hectare de teren de la compania “Regionális Fejlesztési Holding Zrt.”, aflată în proprietatea statului ungar.

În parcul industrial, momentan se află în construcţie substructura terminalului, precum şi realizarea unei legături feroviare. Unitatea este programată să înceapă operaţiunile de testare în luna ianuarie 2022, cu predarea finală în primul trimestru al anului 2022.

Investiţia va crea în mod direct aproximativ 140 de noi locuri de muncă în zona defavorizată şi va angaja indirect 400 de persoane. Legat de investiţie, compania realizează şi dezvoltarea reţelei feroviare publice în valoare de mai multe miliarde de forinţi, se arată în comunicat.

Documentul subliniază că, odată predat, EWG va fi cel mai mare şi mai modern terminal intermodal combinat de pe uscat din Europa, și va fi dotat cu câte 5 linii ferate cu ecartament normal şi 5 linii ferate cu ecartament lat, cu o lungime de 850 m, dar și poduri rulante. Teminalul va putea deservi simultan patru trenuri cu lungimea de 740 m.

Terminalul de la Fényeslitke va fi primul terminal combinat intermodal de pe continent care va folosi propria reţea 5G pentru comunicarea internă şi pentru a-şi opera facilităţile tehnologice. Aprovizionarea cu energie va fi asigurată prin tehnologie ecologică, în conformitate cu strategia UE privind calea ferată şi clima, cu un parc fotovoltaic de înaltă performanţă şi un sistem de pompă de căldură, iar în zona terminalului vor fi utilizate exclusiv tractoare şi maşini electrice, subliniază investitorul.

Compania “East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt.” a fost fondată de firma Trusty Business Management Zrt., la data de 1 iunie 2018. La data de 24 ianuarie 2019, compania “Greennovatív Energetikai Fejlesztő Kft.” a dobândit o cotă de 50% din afacere.

Foto: Pexels

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania