Primarul municipiului Târgu Mureș, Soos Zoltan, a anunțat vineri, într-o conferință de presă, lansarea în consultare publică a proiectului noii organigrame, cerându-le tuturor celor interesați să trimită sugestii referitor la această temă în termen de 45 de zile.
Noua organigramă se dorește a fi mai suplă și mai funcțională și, nu în ultimul rând, să garanteze o alocare eficientă a resurselor de la bugetul local.
La acest moment, organigrama este supradimensionată, în special în ce privește funcțiile de conducere, gradul de ocupare a acestora fiind la nivelul maximal permis de lege (12% din numărul total de angajați).
„Totodată, se doreşte ca personalul să fie angajat corespunzător pe post, în urma promovării unor concursuri. Analiza organigramei actuale a scos la iveală situaţii interesante – nu există niciun angajat pe post de şofer, toţi fiind încadraţi ca inspectori; toate secretarele de la birouri şi cabinete sunt încadrate pe funcţia de şef serviciu. Sunt situaţii în care, la 15 oameni, există un şef serviciu, un director şi un director adjunct”, a declarat primarul Soos Zoltan.
Noua organigramă propune reducerea cu circa 25% a personalului angajat la Primăria Târgu Mureș și serviciile subordonate, cu accent pe reducerea funcțiilor de conducere. În acest fel, s-ar realiza o economie la buget de circa 3 milioane de euro/an.
Cei care nu doresc să se prezinte la concurs / nu vor lua concursul vor beneficia de toate drepturile legale, cu excepția acordării de salarii compensatorii.
Noua organigramă prevede și ca o serie de servicii și direcții să aibă personalitate juridică – Poliția Locală, Direcția Impozite și Taxe Locale, Administrația Serelor, Parcurilor și Zonelor Verzi – ceea ce înseamnă că vor funcționa după un buget prestabilit, dar vor trebui să aibă și venituri proprii.
(Foto credit: Cristian Daniel Mariș)