71% dintre copii susțin că violența este prezentă în școlile lor, demonstrează un raport al Organizației Mondiale a Sănătății făcut public de World Vision România. Țara noastră se situează pe locul al treilea în Europa din cele 42 de țări în care a fost investigat fenomenul de bullying.

În acest context, World Vision România lansează campania „Dă cu love, nu cu hate” şi învaţă peste 16.300 de copii de la sate cum să gestioneze fenomenele de bullying și cyberbullying. Copiii, martori sau victime ale violenței, fie în drumul spre școală, fie în timpul pauzelor sau chiar în timpul orelor sunt îndemnați să ia atitudine.

Fenomenul de bullying și cyberbullying nu înseamnă să îți vezi copilul cu vânătăi la ochi. Acest fenomen se manifestă prin comportamente agresive verbale sau fizice asupra copiilor, cu intenția de a-i supăra, a-i intimida sau de a le provoca teamă.

De cele mai multe ori agresorii sunt alți copii, de aceeași vârstă sau mai mari, iar cauzele sunt multiple. Printre ele se numără chiar abuzurile din familie sau actele de violență la care aceștia sunt martori sau victime. Când vine vorba de ciberbullyng, copiii sunt intimidați prin fotografii sau amenințări scrise sau zvonuri mincinoase.

„Dă cu love, nu cu hate”

Campania își propune să îi învețe pe copii să se protejeze și să semnaleze când sunt abuzați fizic, psihic sau emoțional. Să știe cum să reacționeze dacă sunt puși în fața acestui tip de comportamente, fie că sunt victime sau doar martori ai agresiunii.

Până la finalul lunii martie, campania se va desfășura în 112 unități de învățământ din cele 42 de comunități rurale și va avea și o componentă creativă. Copiii vor desena sentimentele si vor învăța să fie toleranți.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania

Comentează și tu acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.