Președintele Consiliului Județean (CJ) Cluj, Alin Tișe, a emis certificatul de urbanism pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate necesare demarării primei etape din cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

Potrivit documentului, viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu de aproximativ 20 de kilometri și va număra 19 stații subterane și un depou subteran. Dintre acestea, 14 stații vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est și vor deservi principalele puncte de interes. 

Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial din Florești – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

„Este un proiect de maximă importanță atât pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană, cât și pentru întreg județul. Tocmai de aceea, realizarea metroului va beneficia de sprijinul constant al Consiliului Județean, astfel încât să devină realitate cât mai curând”, a declarat președintele CJ Cluj, Alin Tișe.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania