Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat vineri că a fost finalizată analiza studiului de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara – Moravița (circa 70 de kilometri lungime), iar acum pot începe investigațiile de teren și proiectarea detaliată.

Potrivit ministrului, în cadrul proiectului au fost cercetate 11 variante de traseu. Toate au fost comparate în cadrul analizei multicriteriale, pe baza unor norme economice și de mediu – 70% a contat criteriul economic și 30%, cel de mediu.

Pe primul loc se află, la mare distanță de celelalte alternative de traseu, varianta 5 (85 de puncte din 100, în timp ce a doua clasată a avut 54 de puncte).

Varianta 5 propune o rută care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare, continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc, unde va fi realizat un drum de legătură cu această centură. De acolo, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia.

“Astfel, dăm startul fazei a doua a studiului de fezabilitate care implică investigații detaliate de teren (studiile geotehnic, arheologic, topografic, mediu) și care va fi gata în primăvara anului viitor. Anul acesta, proiectul beneficiază de alocări de 4,9 milioane de lei de la bugetul de stat, din fonduri europene. A9 Timișoara – Moravița este crucială pentru conexiunea vestului țării cu Serbia și, mai departe, la rețeaua rutieră din Balcanii de Vest, respectiv din sudul Europei”, a explicat Cătălin Drulă.

Ministrul a mai precizat că, în spiritul transparenței instituționale, a cerut publicarea pe site-ul CNAIR a analizei multicriteriale, pentru ca orice cetățean să poată accesa și conspecta documentul.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania