Agenţia Europeană pentru Medicamente (EMA) a anunţat miercuri că a găsit o potenţială legătură între vaccinul dezvoltat de compania AstraZeneca împotriva noului coronavirus şi probleme rare de coagulare a sângelui la adulţii care au fost inoculaţi cu acest ser, precizând că a luat în considerare toate dovezile disponibile până în prezent, relatează Reuters, potrivit AGERPRES.

“O explicaţie plauzibilă pentru combinaţia de cheaguri de sânge şi număr scăzut de trombocite este un răspuns imun, care conduce la o afecţiune similară cu cea observată uneori la pacienţii trataţi cu heparină”, a anunţat EMA într-un comunicat, precizând însă că beneficiile aduse de vaccinul AstraZeneca prevalează în continuare în faţa riscurilor medicale.

Agenţia Europeană pentru Medicamente a precizat totodată că nu a identificat niciun factor de risc specific pentru vaccinul AstraZeneca, estimând că o explicaţie plauzibilă pentru cazurile rare de cheaguri sangvine ar putea fi un răspuns imun.

“Factori de risc specifici, precum vârsta, sexul sau istoricul medical, nu au putut fi confirmaţi deoarece evenimente rare sunt observate la toate vârstele”, a declarat Emer Cooke, directoarea executivă a EMA.

Totodată, Agenţia Europeană pentru Medicamente a estimat că formarea de cheaguri sangvine ar trebui listată ca un efect secundar “foarte rar” al vaccinului anti-COVID19 dezvoltat de AstraZeneca.

Comitetul de siguranţă sanitară din cadrul EMA, care a evaluat vaccinul, a solicitat mai multe studii şi modificări la cele actuale pentru a obţine mai multe informaţii, notează Reuters.

(FOTO: Facebook / Ro Vaccinare)

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania

Comentează și tu acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.