Conducerea Primăriei Mediaş a semnat joi contractul pentru studiul de fezabilitate al proiectului „Varianta ocolitoare a oraşului Mediaş, pe DN 14”. Proiectul este cuprins în programul de guvernare 2020 – 2024 şi deţine toate premisele pentru a beneficia de finanţare europeană.
Potrivit municipalității, valoarea totală a contractului este de 1,8 milioane de lei cu TVA, iar durata de implementare este de 15 luni, din care opt luni sunt alocate întocmirii studiului de fezabilitate. Acesta va include analiza multicriterială de traseu; studiul de trafic; studii de teren (studii topografice detaliate, hidrologice şi hidraulice detaliate, geotehnice, arheologice, studiul de seismicitate, studii privind ocuparea terenurilor- exproprieri, alte investigaţii de sol si materiale, identificarea, relocarea si protejarea utilităţilor publice); activităţi de proiectare (lucrări de drum, intersecţii, podeţe, lucrări de consolidare, lucrări de poduri/pasaje, viaducte, lucrări hidrotehnice, siguranţa circulaţiei rutiere, conectarea reţelei locale de drumuri, dotări ale variantei de ocolire, planul de operare si întreţinere, lucrări de tuneluri); evaluarea impactului asupra mediului; analiza cost-beneficiu şi modelul financiar; autorizaţii, avize şi acorduri.
Lungimea totală a traseului variantei ocolitoare este de 8,4 kilometri şi prevede podurile şi pasajele peste râul Târnava Mare, iar linia CF300, cu o lungime de 1,1 kilometri, include patru poduri şi două viaducte. Traseul porneşte din sensul giratoriu situat pe Şoseaua Sibiului, traversează linia ferată şi râul Târnava Mare, se intersectează cu str. Titus Andronic, continuă de-a lungul digului râului, se intersectează cu str. Baznei, continuă cu un viaduct în zona stadionului şi apoi traversează râul Târnava Mare şi linia căii ferate la ieşire până în DN14.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a întocmit în 2004 un studiu de fezabilitate privind obiectivul de investiţii „Varianta ocolitoare a oraşului Mediaş, pe DN14”. Firma câştigătoare va acorda asistenţă municipalităţii pe întreg circuitul de avizare, până la obţinerea Hotărârii Guvernului de reaprobare a indicatorilor tehnico-economici, conform Studiului de fezabilitate actualizat.