Maratonul de business „rePORNIM ECONOMIA”, un eveniment organizat de Camera Franceză de Comerț și Industrie în România (CCIFER), a ajuns marți și la Oradea, unde primarul municipiului, Florin Birta, și președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, au vorbit despre strategia de dezvoltare pe termen mediu și lung a comunităților locale și despre importanța investitorilor străini în regiune.

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

Potrivit Primăriei Oradea, maratonul cuprinde 25 de astfel de întâlniri de afaceri în format hibrid (online și cu prezență fizică), în mai multe orașe din țară, pe teme precum atractivitatea zonelor metropolitane, resursele umane, parteneriatul între mediul privat și autorități și dezvoltarea durabilă.

Primarul Oradiei a răspuns întrebărilor legate de proiectele de investiții și despre dezvoltarea zonei metropolitane, dar și despre stimularea forței de muncă.

„Primăria Oradea este deținătorul companiei de transport în comun, așa că ne vom ocupa să integrăm această modalitate de transport și în Zona Metropolitană, pentru că nu toți vor veni cu mașina, ci și cu transportul în comun, așa că vrem să le acordăm un confort în plus. Mai avem o serie de programe prin care dorim să îi perfecționăm pe cei care vor să lucreze și să îi specializăm. Unele se derulează în parteneriat cu Agenția de Dezvoltare Locală (ADLO) și cu mediul de afaceri. Avem, de asemenea, un program care se referă la partea de IT prin care elevii din clasele a XI-a și a XII-a care au media peste 8,50 și care vor rămâne să studieze la Universitatea din Oradea, primesc burse. Este important să existe un parteneriat între Primăria Oradea, Consiliul Județean și Universitatea din Oradea pentru a-i determina pe absolvenți să rămână după absolvire și să profeseze în zona aceasta”, a declarat Florin Birta.

La evenimentul de la Oradea, primarul a mai vorbit și despre proiectul „Promovarea antreprenoriatului creativ, prin dezvoltarea incubatorului de afaceri: Cresc Oradea Mare”.

„Prin acest incubator de afaceri dezvoltăm antreprenoriatul creativ și ne dorim să sprijinim firmele nou înființate sau care au un istoric scurt de funcționare, în vederea lansării pe piață a unor produse și servicii care corespund domeniului creativ. Vom avea acolo 20 de birouri pentru start-up-uri, 30 de spații de lucru open-space și mai multe ateliere pe care le vor organiza acolo”, a explicat primarul Oradiei.

Potrivit organizatorilor maratonului de business, aceste întâlniri de lucru reprezintă un pas mai departe pentru a înțelege în profunzime prioritățile și proiectele publice locale pe care comunitatea de afaceri franco-română le poate susține.

„Obiectivul Maratonului de business CCIFER la Oradea a fost conectarea comunității de business franco-române cu regiunile, dezvoltarea oportunităților de colaborare între actorii publici privați, precum și abordarea unor subiecte de fond cum ar fi tranziția verde, digitalizarea și dezvoltarea infrastructurilor de educație, sănătate și transport”, a declarat vicepreședintele CCIFER, Jerome France.

Potrivit unui studio recent al BNR, Franța este a treia sursă de capital străin din România, cu un stoc de peste 8,5 miliarde de euro și peste 125.000 de locuri de muncă directe create. Maratonul de business „rePORNIM ECONOMIA” continuă miercuri la Timișoara.

(FOTO: Primăria Oradea)

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania

Comentează și tu acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.