UiPath Foundation şi Brio, platforma de teste digitale standardizate adresate elevilor români, lucrează la dezvoltarea primului test de evaluare a literaţiei digitale din România, în condiţiile în care statisticile oficiale relevă faptul că ţara se află pe ultimul loc în Europa la abilităţile digitale generale de bază în rândul tinerilor, informează organizaţia non-profit, într-un comunicat de presă.

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

Instrumentul se adresează elevilor din clasele I – XII, va fi disponibil gratuit pe platforma brio.ro şi va fi dezvoltat în concordanţă cu reglementările cuprinse în Cadrul European pentru evaluarea competenţelor digitale emis de Comisia Europeană (CE). Acesta va include testare pentru toate nivelurile de dificultate şi va corela competenţele digitale pe care ar trebui să le deţină fiecare copil, pentru fiecare nivel de vârstă.

“În efortul de a testa competenţele digitale ale copiilor din familii vulnerabile cu care lucrăm din 2019 în şase zone din România, am constatat că nu există un instrument standardizat pentru evaluarea adecvată a acestor competenţe ale elevilor, în funcţie de vârstă şi clasă, aliniat la Cadrul European pentru Competenţe digitale. Ne-am unit forţele cu BrioÂŽ pentru a construi un astfel de instrument digital care va fi accesibil, în mod gratuit, celor peste 2,8 milioane de elevi din România. Acest mediu online de testare ne va permite să construim, la nivel sistemic, modele de intervenţie educaţională individualizată, în funcţie de nivelul de competenţe digitale ale fiecărui elev. Vom continua la UiPath Foundation eforturile de a susţine accesul la educaţie de calitate pentru copiii din familii vulnerabile şi de a face acest instrument vizibil şi accesibil în zonele în care intervenim, precum şi în alte comunităţi defavorizate din întreaga ţară”, a declarat Raluca Negulescu-Balaci, director executiv UiPath Foundation.

Potrivit sursei citate, în ciuda nivelului redus de competenţe digitale, în cadrul învăţământului obligatoriu, România are cel mai mare număr de ore alocate competenţei digitale ca disciplină separată obligatorie în învăţământul secundar superior. Totodată, România înregistrează cele mai bune rezultate în dimensiunea Conectivitate, datorită utilizării ridicate a benzii largi de foarte mare viteză şi a disponibilităţii ample a reţelelor de foarte mare capacitate fixe, în special în zonele urbane.

“Devine din ce în ce mai evidentă nevoia de alfabetizare digitală în toate nivelurile societăţii româneşti, iar şcoala e locul în care aceste competenţe pot fi create. De aceea, sunt bucuros că împreună cu UiPath Foundation vom lansa şi aplica pe scară largă primul instrument serios de diagnostic al alfabetizării digitale în rândul elevilor români. Pornind de aici, având o analiză extensivă a competenţelor digitale ale copiilor, putem să creăm bazele unui dialog cu autorităţile pentru creionarea unor planuri de intervenţie destinate recuperării decalajelor absolut evidente între media copiilor români şi media europeană”, spune Dragoş Iliescu, CEO, chief scientist şi fondator Brio.

Conform Indicelui economiei şi societăţii digitale (DESI), patru din zece adulţi şi o treime dintre angajaţii europeni nu deţin abilităţi digitale de bază. Strategia Comisiei Europene privind digitalizarea prevede ca 70% dintre adulţii europeni să deţină un nivel de bază al competenţelor digitale până în anul 2025.

Datele centralizate la nivel european relevă faptul că, în 2019, patru din cinci tineri cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani (80%) din Uniunea Europeană deţineau competenţe digitale de bază sau peste nivelul de bază. În rândul statelor membre ale UE, cea mai mare pondere în ceea ce priveşte abilităţile digitale generale de bază în rândul tinerilor o deţine Croaţia (97%), urmată de Estonia, Lituania şi Olanda (toate trei 93%), dar şi Grecia (92%).

La polul opus, cele mai mici ponderi au fost observate în România (56%), Bulgaria (58%), Italia (65%), Ungaria (68%), Letonia şi Luxemburg (ambele cu 75%).

Brio este prima şi singura platformă digitală de soluţii fundamentate ştiinţific pentru testare şi evaluare şcolară din România, destinată elevilor din clasele I – XII, părinţilor, educatorilor, şcolilor şi altor instituţii implicate în actul educaţional din România. Avizat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Sistemul de Testare Brio este un produs ştiinţific conceput pe baza programei şcolare din România, conceptualizat de o echipă de profesori şi experţi internaţionali în testare şi psihometrie. Platforma Brio este folosită, în prezent, de peste 100.000 de utilizatori şi înregistrează mai mult de o mie de abonamente active.

UiPath Foundation este o organizaţie globală non-guvernamentală, non-profit, apolitică şi fără orientare religioasă, care susţine copiii din medii vulnerabile să-şi atingă potenţialul şi să se dezvolte alături de comunităţile lor, prin accesul egal la educaţie şi prin dezvoltarea competenţelor secolului XXI. Fundaţia a fost înfiinţată de compania UiPath în ianuarie 2019 şi acţionează ca o organizaţie independentă.

Începând cu România (Bucureşti şi judeţele Cluj, Vaslui, Galaţi, Botoşani, Olt) şi India (Bangalore), UiPath Foundation derulează, în parteneriat cu organizaţii non-profit cu impact la nivel local, programe educaţionale care răspund multiplelor nevoi ale copiilor care se confruntă cu sărăcia.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania

Comentează și tu acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.