-4.3 C
Cluj-Napoca
AcasăAUTOSTRĂZILE LA CONTROLCum arată lotul Biharia-Chiribiș din Autostrada Transilvania

Cum arată lotul Biharia-Chiribiș din Autostrada Transilvania

Publicat în

spot_img
spot_img

Peisaj dezolant pe cei 28,5 km ai lotului Biharia-Chiribiș din Autostrada Transilvania. Într-o postare a Asociației Pro Infrastructura (API) se vede că terasamentele sunt degradate și pline de buruieni și chiar culturi agricole. Aliniamentul șoselei este abia vizibil și plin cu armături ruginite răsărite din loc în loc ca într-un film post-apocaliptic.

Dezastru pe lotul de aproape 30 de kilometri dintre Biharia și Chiribiș ai Autostrăzii Transilvania.

” Nu e ficțiune, ci realitate cruntă: lucrări demarate în 2004 de Bechtel, reziliere cu americanii în 2013 (la 50% stadiu pe Suplacu de Barcău-Borș), apoi în 2015 re-contractare cu spaniolii de la Corsan-Corviam și… iar reziliere în 2016 pentru că noul-vechi antreprenor n-a făcut practic nimic. Apoi în august 2017 se licitează din nou și după 3 (trei!) ani se semnează contractul în iulie 2020 cu românii de la Trameco/Selina: 6 luni proiectare, 18 luni execuție, 326 milioane RON plus TVA.Dar drama halucinantă a acestui tronson blestemat este departe de deznodământ!”, se arată în postarea API

Actualul constructor spune că diferențele din teren față de expertiza CNAIR sunt majore și cere peste 130 milioane de lei pentru lucrări suplimentare (40% din contract).

”Ne întrebăm, retoric, când a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR și ulterior a semnat, oare nu putea să anticipeze problemele? Culmea coincidenței, 326 milioane (valoarea contractului) plus 130 (suplimentarea invocată) înseamnă 456 milioane, adică practic costul estimat de CNAIR în licitația din 2017.”, mai scriu ce de la API.

Tot ei susțin că acum există două soluții. Antreprenorul renunță la (o parte din) pretenții și se ajunge la o sumă de compromis care poate fi adiționată legal la contract sau se execută ce s-a licitat (cu unele modificări nesemnificative) și celelalte lucrări se scot separat la (încă o) licitație. Sau, desigur, se reziliază. A treia oară. Urmând, evident, încă niște ani de birocrație și degradări care vor crește și mai mult prețul final!

”Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România să tranșeze situația în cel mai scurt timp ca să putem finaliza acest segment blestemat până în 2024, la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată!”, mai spun cei de la Asociația Pro Infrastructura.

Adrian Meitner

Articole recente

PREMIERĂ ÎN BAIA MARE: Primul film românesc despre viața lui George Enescu, proiectat în AULA CUNBM

„ENESCU, jupuit de viu” este capodopera propusă de Toma Enache, unul dintre cei mai activi...

Definiția dragostei pure din Maramureș: „Inima lui îmi grăiește”- Ioana Vlad

Ioana Vlad, o tânără artistă din inima folclorului maramureșean, din Săliștea de Sus, a...

24 iunie – Ziua Universală a Iei

Un promotor consecvent al costumului popular a fost Casa Regală a României.

Poliţiştii atrag atenţia asupra unei noi metode de înşelăciune, denumită „Coletul”

Oamenii primesc prin curier cotele nesolicitate, pentru care li se cer câteva sute de lei, obiectele din pachet valorând mult mai puţin

Mai multe articole de același fel

CNAIR: Trei oferte pentru proiectarea şi execuţia Nodului Rutier Românaşi

Prin realizarea Nodului Rutier Românaşi va fi îmbunătăţit nivelul de confort al utilizatorilor întrucât se va asigura descărcarea traficului de pe autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, secţiunea 3B Mihăieşti - Suplacu de Barcău, subsecţiunea 3B2 Zimbor - Poarta Sălajului, până la finalizarea subsecţiunii 3B3 Poarta Sălajului - Zalău.