Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002, o asociaţie din Arad, care reprezintă interesele a mii de firme de transport marfă, anunţă faptul că măsurile pe care Guvernul le urmăreşte îşi propun să distrugă, efectiv, această industrie. Ideile Executivului care pun “pe butuci” transportul de marfă din România se referă la impozitarea diurnei şi la carantinarea şoferilor de camioane care circulă spre România din state aflate pe lista roşie.

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

“Asociațiile patronale din transporturi consideră măsura luată de ANAF abuzivă și acuză guvernanții că fac jocul statelor vest-europene care vor să elimine concurența est-europeană de pe piața de transport internaţional. În timp ce state precum Polonia, Lituania sau Ungaria își protejează propriii transportatori, România este singurul stat european care impozitează diurna. Efectele sunt devastatoare cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă”, se arată într-o comunicare a APTE 2002.

Proteste de stradă, iminente?
“Firmele de transport din România se confruntă astfel, pe de-o parte, cu plecarea forței de muncă, iar pe de altă parte cu controale abuzive ale ANAF care le bagă direct în faliment după impunerea unor sume uriașe de plată ca impozite și contribuții sociale pe ultimii cinci ani. Demersurile făcute până acum pentru deblocarea situației create de controalele desfășurate de ANAF au rămas fără rezolvare, ajungându-se într-un moment de impas grav în relația cu autoritățile competențe ale statului român. Protestele (de stradă) sunt iminente pe fondul tensiunilor acumulate, într-un moment în care menținerea competitivității acestui sector de activitate, care nu a beneficiat de subvenții sau ajutoare de stat, este puternic subminată, în loc să constituie un capitol de succes într-o strategie națională bine conturată”, ameninţă transportatorii.

Şi carantina
Pe de altă parte, mai spun aceștia, o altă lovitură pe care o primesc firmele de transport marfă se referă la carantinarea şoferilor. “Guvernul recidivează și penalizează transportatorii pentru gradul mic de vaccinare a populației României și a decis intrarea în carantină 14 zile a șoferilor profesioniști, care revin din țări roșii din punct de vedere al gradului de risc de contaminare cu Covid-19, dacă nu sunt vaccinați și nici nu pot dovedi că au trecut prin boală în ultimele trei luni. Măsura este unică în Europa, șoferii profesioniști fiind exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens <culoare verzi> și a îndemnat la exceptarea de la carantinare a șoferilor profestioniști. Prin această măsură, Guvernul obligă șoferii români să îngroașe rândul șomerilor dacă nu vor să se vaccineze sau să emigreze în alte țări, lucru foarte probabil, dat fiind viitorul incert al firmelor românești de transport și criza profundă de șoferi cu care se confruntă toată Europa”, susţin cei de la APTE 2002. JA-A.G.

Jucători importanţi
Atitudinea Guvernului este cu atât mai ciudată, spun transportatorii, cu cât această industrie din România este una dintre cele mai performante din Europa. „Transporturile rutiere au fost principalul contribuitor la exportul de servicii al României în ultimii ani, cu un total de 5,68 miliarde de euro în 2020, din care 5,53 miliarde euro transport rutier de mărfuri. În ciuda faptului că suntem abia a 15-a economie la nivelul Uniunii Europene, România este a 8-a piață de transport rutier din Uniunea Europeană și se poziționează pe locul 3 în U.E. la operațiunile de transport rutier internațional de tip cross-trade (10,5%) și cabotaj (8.2%)”, mai spun reprezentanţii APTE 2002.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania