Primăria Municipiului Timişoara a anunţat, marţi, că pregăteşte recurs împotriva hotărârii Tribunalului Timiş, care a acceptat cererea de suspendare a aplicării noii organigrame, depuse de 33 de angajaţi vizaţi de noul act al administraţiei Fritz.

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

Concursurile pentru ocuparea noilor funcţii create prin noua organigramă nu se mai organizează până la data la care se va pronunţa o soluţie în recurs sau până la judecarea definitivă a fondului, arată un comunicat al Biroului de presă al Primăriei Timişoara.

Hotărârea judecătorească este executorie încă din această fază, chiar dacă primăria are la dispoziţie un termen legal de comunicare, ceea ce înseamnă că în acest moment, valabilitatea Hotărârii de consiliu local privind noua organigramă nu este afectată, dar “sunt suspendate toate măsurile organizatorice care încă nu au fost puse în executare”, menţionează primăria.

Suspendarea (din posturi, n.r.) are efect doar pe viitor şi doar în condiţiile dispuse de instanţă şi prevăzute în lege. Primăria Timişoara va solicita un punct de vedere de la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la situaţia posturilor care nu au fost afectate de modificarea făcută prin respectiva hotărâre de consiliu local, votată luna iunie 2021.

“Aşteptăm să ni se comunice hotărârea şi pregătim un recurs. Treaba noastră este să ne continuăm activităţile şi proiectele în care suntem implicaţi pentru că depinde de noi ca instituţia să continue să funcţioneze şi să producă dezvoltarea oraşului, pe care ne-o dorim cu toţii”, punctează viceprimarul Ruben Laţcău.

Toate actele încheiate de la data intrării în vigoare a organigramei (2 august) până în prezent rămân valabile, dar sunt suspensive de executare. Termenele din dispoziţiile de eliberare din funcţie sunt suspendate, ca urmare a efectului hotărârii judecătoreşti şi vor începe să curgă din nou de la data la care se va pronunţa o soluţie în recurs sau până la judecarea definitivă a fondului.

Funcţionarii reîncadraţi în noile structuri continuă activitatea în mod normal fără a fi suspendat raportul de serviciu al acestora.

“Aşadar, sunt suspendate toate măsurile organizatorice care încă nu au fost puse în executare legate de organigramă. În consecinţă, formula organizatorică în care funcţionează primăria, până la o nouă sentinţă, este cea în vigoare astăzi”, conchide comunicatul.

Tribunalul Timiş a admis, luni, cererea Sindicatului Liber al Angajaţilor (SLA) Primăriei Municipiului Timişoara, care a cerut în numele a 33 de salariaţi suspendarea noii organigrame a administraţiei Fritz, care a intrat în vigoare din data de 2 august. Cei 33 de angajaţi au reclamat faptul că primarul a promovat noua organigramă fără dezbatere prealabilă, prin care sunt desfiinţate 80 de posturi, din care 10 sunt de conducere.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania