9.7 C
Cluj-Napoca
AcasăAUTOSTRĂZILE LA CONTROLNoi imagini cu stadiul lucrărilor pe lotul de Autostrada A1 Sibiu-Boița; Avans...

Noi imagini cu stadiul lucrărilor pe lotul de Autostrada A1 Sibiu-Boița; Avans foarte bun al constructorului

Publicat în

spot_img
spot_img

Noi imagini surprinse cu drona de către cei de la Asociația Pro Infrastructura ilustrează avansul lucrărilor care au ajuns la aproape 50% stadiu fizic, primele straturi de asfalt fiind deja turnat. Se pot vedea și imagini spectaculoase cu podul casetat și executat în consolă de la Tălmăcel, cea mai amplă lucrare de pe acest tronson.

„Unul dintre cele mai impresionante proiecte în construcție din România”, așa a caracterizat ministrul Transporturilor lucrările la Secțiunea 1 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, în special viaductul de la Tălmăcel.

Cu o lungime de 650 de metri și cu o înălțime a picioarelor de până la 30 de metri, acest pod casetat și executat în consolă, cu 8 deschideri, este construit după cele mai noi standarde în domeniu.

„Folosim un sistem de cărucioare și se va betona tot podul din secțiuni de 4 sau 5 metri, înaintându-se simetric de pe fiecare cap de pilon (…) Vor fi, de fapt, două cărucioare (fiecare va betona o parte a podului pentru a nu risca un debalans) și după fiecare betonare trosoanele în sine vor fi tensionate ca să țină tot podul la un loc. Ritmul de betonare în această tehnologie este în general de un tronson turnat la fiecare 7 zile.(…) Există 27 de structuri pe acest tronson de autostradă definite ca poduri (adică o deschidere mai mare de 5 metri) și încă 24 de structuri mai mici fabricate pentru trecerea animalelor și permeabilitatea în transversala autostrăzii (așa numitele ecoducte)”, explica inginerul Bogdan Alexandru, într-un material video recent postat de către CNAIR

Lucrările contractate în 2019 cu firma PORR pentru circa 127 de milioane de euro au început efectiv în aprilie 2020 (ordinul de începere a venit în 30 martie), după ce a trecut perioada de proiectare. Termenul de execuție este de 3 ani.

Tronsonul A1 Sibiu – Boița în cifre:

Lungime: 13,17 km
Constructor: Porr Construct
Valoare: 613 mil lei (cca 127 mil euro)
Contract semnat: aprilie 2019 (12 luni proiectare + 36 luni execuție)
Începere lucrări: aprilie 2020 (ordin de începere pe 30 martie 2020)
Termen finalizare: martie 2023
Săpătură: >1.800.000 m³,
Mixtură asfaltică: >181.000 tone,
Beton: >88.000 m³
Armătură: >12.000 tone,
Foraje: > 15.000 m,
Grinzi prefabricate: 393 bucăți,
Poduri și pasaje: 27 bucăți,
Podețe: 27 bucăți,
Un viaduct cu 10 deschideri: 414,70 m lungime,
Un viaduct cu 8 deschideri: 651,40 m lungime,
Două spații de servicii,
Un centru de întreținere și coordonare,
Două noduri rutiere.

Adrian Meitner

Articole recente

PREMIERĂ ÎN BAIA MARE: Primul film românesc despre viața lui George Enescu, proiectat în AULA CUNBM

„ENESCU, jupuit de viu” este capodopera propusă de Toma Enache, unul dintre cei mai activi...

Definiția dragostei pure din Maramureș: „Inima lui îmi grăiește”- Ioana Vlad

Ioana Vlad, o tânără artistă din inima folclorului maramureșean, din Săliștea de Sus, a...

24 iunie – Ziua Universală a Iei

Un promotor consecvent al costumului popular a fost Casa Regală a României.

Poliţiştii atrag atenţia asupra unei noi metode de înşelăciune, denumită „Coletul”

Oamenii primesc prin curier cotele nesolicitate, pentru care li se cer câteva sute de lei, obiectele din pachet valorând mult mai puţin

Mai multe articole de același fel

CNAIR: Trei oferte pentru proiectarea şi execuţia Nodului Rutier Românaşi

Prin realizarea Nodului Rutier Românaşi va fi îmbunătăţit nivelul de confort al utilizatorilor întrucât se va asigura descărcarea traficului de pe autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, secţiunea 3B Mihăieşti - Suplacu de Barcău, subsecţiunea 3B2 Zimbor - Poarta Sălajului, până la finalizarea subsecţiunii 3B3 Poarta Sălajului - Zalău.