UN MATERIAL SUSȚINUT DE CERTSIGN

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

Actul de vânzare-cumpărare a unui mijloc de transport va putea fi încheiat și în formă electronică, nu numai în format tipărit, potrivit Ordonanţei  Guvernului nr. 8/2021, publicată în Monitorul Oficial în data de 31 august 2021. Astfel, începând cu data de 3 septembrie 2021, contractul de vânzare-cumpărare auto poate fi încheiat în format electronic atât între persoane cu domiciliul fiscal în România, cât și între o persoană rezidentă în România și una ce are domiciliul stabilit în străinătate, cu condiția aplicării pe document a unei semnături electronice.

Organele fiscale competente (cel de la domiciliul persoanei care înstrăinează şi cel de la domiciliul persoanei care dobândeşte) vor completa, semna electronic şi transmite câte un exemplar al actelor, către părţi. La rândul ei, agenția fiscală va transmite atât vânzătorului, cât și cumpărătorului un exemplar completat al contractului de vânzare-cumpărare auto încheiat în formă electronică și semnat electronic.

Contractele de vânzare-cumpărare auto semnate electronic vor fi transmise, tot prin mijloace digitale, autorităţilor competente cu radierea, înregistrarea sau înmatricularea mijlocului de transport atât de către persoana care înstrăinează, cât şi de către persoana care dobândește un vehicul,  asigurându-se astfel un flux digital complet al acestor contracte.

Cum obţii semnătura electronică?

Cel mai simplu mod de a obține o semnătură electronică este de a contacta un furnizor de astfel de servicii. Spre exemplu, certSIGN – Prestator de servicii de încredere calificat la nivel European – oferă certificate calificate de semnătură electronică stocate pe dispozitive criptografice (semnătură cu token) sau în cloud (semnătură în cloud) pentru care nu mai sunt necesare dispozitivul criptografic și drivere speciale instalate pe computer.

Semnăturile electronice realizate cu un certificat calificat de semnătură electronică asigură valoarea legală integritatea si autenticitatea documentelor semnate. Concret, semnătura electronică calificată are efectul juridic echivalent al semnăturii olografe, oferă garanția că un document astfel semnat nu poate fi falsificat și certifică identitatea semnatarului. 

Ambele tipuri de certificate calificate pot fi obţinute printr-un proces complet digital parcurs de oriunde, fără deplasări suplimentare şi hârtii de depus, cu plată şi identificare video online. Diferențele dintre cele 2 tipuri de semnături și modalitatea de achiziționare pot fi consultate aici.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania