Primăria municipiului Alba Iulia a trecut recent printr-un audit, iar concluziile acestuia au fost că este necesară eficientizarea activității instituției, aste însemnând inclusiv pierderea unor locuri de muncă de către unii angajați.

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

În urma unei prime reorganizări, votată de către Consiliul Local Alba Iulia, vor fi eliminate mai multe posturi de conducere și vor fi desființate astfel mai multe Birouri, urmând ca acestea fie să se transforme în simple compartimente, fie să dispară cu totul. Economia care se va resimți la bugetul local este de aproximativ 1.419.144 lei/an, urmând ca Primăria Municipiului Alba Iulia să renunțe la 8 posturi de conducere, 5 dintre acestea fiind numai din aparatul de specialitate al primarului.

”Cealaltă problemă care rămâne nerezolvată este continuitatea mai multor departamente, unde avem nevoie să formăm urgent profesioniști care să asigure pe mai departe o funcționare normală sau chiar să dinamizăm și mai mult activitatea, în raport cu cetățenii urbei. Avem foarte multe așteptări de la toți angajații primăriei și ne dorim ca aceștia să înțeleagă faptul că sunt în slujba fiecărui cetățean și că aceștia trebuie tratați cu respect, la fel cum regretăm că unii dintre actualii angajați ne vor părăsi. Sunt și departamente deficitare, unde avem nevoie de specialiști foarte bine pregătiți care să dea un suflu nou. Tocmai din acest motiv, am propus spre înființare Biroul de Digitalizare, structură prin care ne dorim să angajăm profesioniști care vor ajuta la digitalizarea serviciilor primăriei. Sperăm să rezolvăm acest deficit de personal și să găsim profesioniști adevărați, dornici să îmbunătățească imaginea administrației publice locale”, a declarat Gabriel Pleșa, primarul municipiului Alba Iulia.

Cele mai multe reduceri de personal vor fi făcute la Poliția Locală Alba Iulia. De altfel, urmează ca Direcția Poliția Locală să se transforme în Serviciul Poliția Locală, urmând ca cele mai multe posturi de conducere să dispară definitiv.

”Albaiulienii au nevoie să se simtă siguri pe străzi, să luptăm cu fenomenul infracțiunilor și al violențelor, dar și cu cerșetoria care a invadat de câteva luni bune orașul nostru. Iar acest lucru se va face având polițiștii locali în stradă și nu prin birouri.”, susține primarul Pleșa.

Din Aparatul de Specialitate al Primarului, Direcțiile, Serviciile și Birourile care se vor desființa sau vor fi transformate în Compartimente sunt:

Serviciul Baze Sportive și Agrement – se transformă în compartimente;

Se desființează postul de Șef centru la Centrul Național de Informare și Promovare Turistică;

Din cadrul Poliției Locale, Biroul Circulația pe drumurile publice – devine Compartiment;

Biroul Juridic, Implementare P.V, Baze de date, Evidența Persoanelor, Corespondență, din cadrul Politiei Locale – devine Compartiment;

Biroul Dispecerat, Monitorizare – devine Compartiment;

Biroul Evidența Persoanelor, Intervenție, Însoțire – se desființează.

”Este de ajuns? Probabil că nu. Dar este un prim pas și, cu siguranță vor urma și alții, fiindcă din 6 în 6 luni avem dreptul legal să reorganizăm acest aparat birocratic stufos, pentru a deveni cu adevărat eficient și mai responsabil în interacțiunea cu albaiulienii, în slujba cărora trebuie să fie fiecare angajat din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia!”, a mai spus Gabriel Pleșa.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania