7.7 C
Cluj-Napoca
AcasăEDUCAȚIEMinistrul Educației: Resping fuga de răspundere a directorilor

Ministrul Educației: Resping fuga de răspundere a directorilor

Publicat în

spot_img
spot_img

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a făcut luni precizări despre trecerea în online a școlilor. Există două reguli de bază referitoare la îmbolnăviri, dar dincolo de acestea școlile pot cere singure suspendarea prezenței: „Resping categoric fuga de răspundere din partea directorilor”.

În cele 17.632 de școli din România există două reguli generale, „ușor înțelese”, spune Cîmpeanu, după o videoconferință cu inspectorii școlari.

Conform celor două reguli, la apariția unei îmbolnăviri într-o clasă, se suspendă activitatea în clasa respectivă. A doua regulă prevede că dacă activitatea este suspendată într-un număr de clase egal cu cel puțin jumătate din numărul total al claselor din școală, se intră în online.

Pe de altă parte, există două articole care reglementează situațiile specifice, „mult diferite de la școală la alta, de la un județ la altul”.

„Situația este diferită între o școală dintr-o localitate în care rata de infectare este 6,1 la mie și o școală dintr-o localitate cu o rată de infectare de 18, 19 sau 20 la mie. Situația este diferită la școlile unde avem un caz de carantinare la cadrele didactice sau niciun caz față de situația în care avem 10 – 15 cazuri de îmbolnăvire. Aceste lucruri pot fi cunoscute doar la nivelul școlii. Situația este diferită într-o școală în care clasele au puțini elevi, în care se învață într-un singur schimb și într-o școală în care se învață în trei schimburi, în clase cu mulți elevi”, spune ministrul.

Astfel, există posibilitatea trecerii în online a oricărei școli din România dacă există solicitare de la conducerea școlii, „singura capabilă să cunoască realitățile din această școală”.

Solicitarea se trimite către Inspectoratul Școlar: „din lipsă de resurse, nu ai suficiente cadre didactice pentru că sunt în carantină sau sunt infectate, deci nu pot veni la școală cu prezență fizică; rata de infectare este atât de mare în localitate încât o mare parte din părinți își exprimă îngrijorarea și refuză să își trimită copiii la școală – este o situație. Inspectoratele vor aproba aceste solicitări”.

O altă situație este când solicitarea se face în baza articolului 6, alineatul 9, caz în care este nevoie de avizul DSP și de hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

„În concluzie, toate inspectoratele școlare județene au înțeles în urma acestei conferințe modul în care trebuie să aplice prevederile ordinului comun Ministerul Educației – Ministerul Sănătății. Resping categoric acea fugă de răspundere – manifestată în puține situații, dar manifestată – din partea unor directori de școli care, neînțelegând că atunci când ești directorul unei școli ți-ai asumat responsabilitatea gestionării situației din această școală, așteaptă la nivel uniform o decizie centralizată care nu poate fi luată tocmai din cauza condițiilor diferite”, a spus ministrul.

Ioana Pop

Articole recente

PREMIERĂ ÎN BAIA MARE: Primul film românesc despre viața lui George Enescu, proiectat în AULA CUNBM

„ENESCU, jupuit de viu” este capodopera propusă de Toma Enache, unul dintre cei mai activi...

Definiția dragostei pure din Maramureș: „Inima lui îmi grăiește”- Ioana Vlad

Ioana Vlad, o tânără artistă din inima folclorului maramureșean, din Săliștea de Sus, a...

24 iunie – Ziua Universală a Iei

Un promotor consecvent al costumului popular a fost Casa Regală a României.

Poliţiştii atrag atenţia asupra unei noi metode de înşelăciune, denumită „Coletul”

Oamenii primesc prin curier cotele nesolicitate, pentru care li se cer câteva sute de lei, obiectele din pachet valorând mult mai puţin

Mai multe articole de același fel

Principele Nicolae al României, prezent la prima ceremonie de absolvire de la British International School of Timisoara

British International School of Timisoara, școala privată cu cea mai rapidă dezvoltare din partea de vest a țării, a marcat ieri cel mai important eveniment din scurta sa istorie – prima ceremonie de absolvire. Alteța Sa Regală Principele Nicolae al României a ținut un discurs inspirațional pentru cei 33 de absolvenți.

Zece profesori și antrenori remarcabili din toată țara, premiați cu Premiul Mentor pentru excelență în educație

Premiul Mentor pentru excelență în educație se acordă anual, începând din 2010, profesorilor și antrenorilor care au descoperit tineri talentați și care au avut un rol important în evoluția profesională a discipolilor pe care i-au îndrumat în carieră.